Reklama

Polskie studia walczą o graczy. VR zdobywa rynek

Rynek wirtualnej rzeczywistości rośnie rocznie w tempie dwucyfrowym. To szansa dla rodzimych producentów gier.

Publikacja: 11.04.2022 21:00

Polskie studia walczą o graczy. VR zdobywa rynek

Foto: Bloomberg

Globalny rynek wirtualnej rzeczywistości powiększa się w średniorocznym tempie 27,5 proc. i za sześć lat osiągnie wartość 43 mld dolarów – wynika z danych Emergen Research, przytaczanych przez branżowy portal. Jeszcze wyższą wartość rynku, przy wyższej dynamice, prognozuje firma Mordor Intelligence.

Wirtualna rzeczywistość kojarzy się przede wszystkim z cyfrową rozrywką, ale wykorzystanie tej technologii jest znacznie szersze. Znajduje ona zastosowanie również w medycynie, handlu czy edukacji.

W segmencie gier na urządzenia VR w siłę rosną studia znad Wisły. Zaczynają już odnosić globalne sukcesy. Kilka miesięcy temu wersji na VR doczekał się „Cooking Simulator” od rodzimego Big Cheese Studio. Tytuł zebrał dobre opinie i otrzymał nagrodę Steamu za grę VR roku 2021.

– Planujemy dywersyfikację kanałów dystrybucji. Projekt jeszcze w tym roku trafi na dwie nowe platformy: Oculus Quest 2 i PSVR – zapowiedział Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio.

Reklama
Reklama

Z kolei kilka dni temu odbyła się udana premiera gry „Green Hell VR” w wersji na platformę Meta Oculus Quest 2. Ten symulator przetrwania w amazońskiej dżungli jest projektem polskiego studia Incuvo (a bazuje na hicie stworzonym przez Creepy Jar). Zajmuje wysokie drugie miejsce na liście bestsellerów Oculus Store. Wyprzedza go tylko dobrze znany tytuł „Beat Saber”.

– „Green Hell VR” ustanawia nowe standardy dla gier w technologii wirtualnej rzeczywistości na wielu różnych poziomach. Udało nam się przenieść na Meta Quest duży otwarty świat, co pozwoli graczom poczuć się, jakby wylądowali w samym środku amazońskiego lasu – twierdzi Andrzej Wychowaniec, prezes Incuvo.

Polskie studia prowadzą prace nad kolejnymi grami na urządzenia wirtualnej rzeczywistości. Część premier zaplanowano jeszcze na ten rok.

Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama