Polskie studia walczą o graczy. VR zdobywa rynek

Rynek wirtualnej rzeczywistości rośnie rocznie w tempie dwucyfrowym. To szansa dla rodzimych producentów gier.

Publikacja: 11.04.2022 21:00

Polskie studia walczą o graczy. VR zdobywa rynek

Foto: Bloomberg

Globalny rynek wirtualnej rzeczywistości powiększa się w średniorocznym tempie 27,5 proc. i za sześć lat osiągnie wartość 43 mld dolarów – wynika z danych Emergen Research, przytaczanych przez branżowy portal. Jeszcze wyższą wartość rynku, przy wyższej dynamice, prognozuje firma Mordor Intelligence.

Wirtualna rzeczywistość kojarzy się przede wszystkim z cyfrową rozrywką, ale wykorzystanie tej technologii jest znacznie szersze. Znajduje ona zastosowanie również w medycynie, handlu czy edukacji.

W segmencie gier na urządzenia VR w siłę rosną studia znad Wisły. Zaczynają już odnosić globalne sukcesy. Kilka miesięcy temu wersji na VR doczekał się „Cooking Simulator” od rodzimego Big Cheese Studio. Tytuł zebrał dobre opinie i otrzymał nagrodę Steamu za grę VR roku 2021.

– Planujemy dywersyfikację kanałów dystrybucji. Projekt jeszcze w tym roku trafi na dwie nowe platformy: Oculus Quest 2 i PSVR – zapowiedział Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio.

Z kolei kilka dni temu odbyła się udana premiera gry „Green Hell VR” w wersji na platformę Meta Oculus Quest 2. Ten symulator przetrwania w amazońskiej dżungli jest projektem polskiego studia Incuvo (a bazuje na hicie stworzonym przez Creepy Jar). Zajmuje wysokie drugie miejsce na liście bestsellerów Oculus Store. Wyprzedza go tylko dobrze znany tytuł „Beat Saber”.

– „Green Hell VR” ustanawia nowe standardy dla gier w technologii wirtualnej rzeczywistości na wielu różnych poziomach. Udało nam się przenieść na Meta Quest duży otwarty świat, co pozwoli graczom poczuć się, jakby wylądowali w samym środku amazońskiego lasu – twierdzi Andrzej Wychowaniec, prezes Incuvo.

Polskie studia prowadzą prace nad kolejnymi grami na urządzenia wirtualnej rzeczywistości. Część premier zaplanowano jeszcze na ten rok.

Globalny rynek wirtualnej rzeczywistości powiększa się w średniorocznym tempie 27,5 proc. i za sześć lat osiągnie wartość 43 mld dolarów – wynika z danych Emergen Research, przytaczanych przez branżowy portal. Jeszcze wyższą wartość rynku, przy wyższej dynamice, prognozuje firma Mordor Intelligence.

Wirtualna rzeczywistość kojarzy się przede wszystkim z cyfrową rozrywką, ale wykorzystanie tej technologii jest znacznie szersze. Znajduje ona zastosowanie również w medycynie, handlu czy edukacji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Media
"Rzeczpospolita" w sierpniu znów najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce
Media
Oko na reklamy państwowych firm. PGE i Orlen będą się tłumaczyć?
Media
Facebook ma nowe logo. Zauważyliście?
Media
Google oskarżane o spowodowanie śmierci kierowcy. Nie aktualizowało map
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Media
Miliarder Rupert Murdoch rezygnuje z kierowania swoim imperium medialnym
Media
Więcej czasu na YouTube i Netflix. Co oglądaliśmy w sierpniu 2023 roku