Reklama

Reklama planowana przez automaty rządzi na internetowym rynku

W przyszłym roku wydatki na tzw. reklamę programatyczną wzrosną na świecie o 31 proc. i będą najszybciej rosnącymi wydatkami reklamowymi na świecie – prognozuje agencja mediowa Zenith.

Publikacja: 28.11.2016 14:38

Reklama planowana przez automaty rządzi na internetowym rynku

Foto: 123RF

Reklama programatyczna to taka, o której wyświetleniu konkretnemu internaucie decydują specjalne zautomatyzowane platformy. - Według raportu, który obejmuje dane z 41 krajów, w tym z Polski, reklama programatyczna będzie rosła w szybszym tempie niż reklama w mediach społecznościowych (wzrost o 25 proc.) i internetowe wideo (20 proc.), a jednocześnie coraz większy procent pozostałych kanałów cyfrowych będzie kupowany w modelu programatycznym. W tym roku reklama programatyczna stanie się głównym sposobem zakupu reklamy graficznej. Będzie stanowiła 51 proc. wydatków na ten segment reklamy, a już w 2017 ta proporcja wzrośnie do 58 proc. – podaje Zenith w swoim raporcie „Programmatic Marketing Forecasts”.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama