Reklama planowana przez automaty rządzi na internetowym rynku

W przyszłym roku wydatki na tzw. reklamę programatyczną wzrosną na świecie o 31 proc. i będą najszybciej rosnącymi wydatkami reklamowymi na świecie – prognozuje agencja mediowa Zenith.

Publikacja: 28.11.2016 14:38

Reklama planowana przez automaty rządzi na internetowym rynku

Foto: 123RF

Reklama programatyczna to taka, o której wyświetleniu konkretnemu internaucie decydują specjalne zautomatyzowane platformy. - Według raportu, który obejmuje dane z 41 krajów, w tym z Polski, reklama programatyczna będzie rosła w szybszym tempie niż reklama w mediach społecznościowych (wzrost o 25 proc.) i internetowe wideo (20 proc.), a jednocześnie coraz większy procent pozostałych kanałów cyfrowych będzie kupowany w modelu programatycznym. W tym roku reklama programatyczna stanie się głównym sposobem zakupu reklamy graficznej. Będzie stanowiła 51 proc. wydatków na ten segment reklamy, a już w 2017 ta proporcja wzrośnie do 58 proc. – podaje Zenith w swoim raporcie „Programmatic Marketing Forecasts”.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych