Google pomoże wydawcom zarobić

Google postanowił wreszcie wyciągnąć rękę do wydawców, publikujących płatne treści w sieci.

Aktualizacja: 02.10.2017 11:11 Publikacja: 02.10.2017 10:41

Google pomoże wydawcom zarobić

Foto: Pixabay

Wydawcy już od wielu lat zarzucali największej wyszukiwarce internetowej, że utrudnia im zarabianie na publikowanych w sieci treściach. Google od zawsze miał bowiem zasadę, że na liście wyszukiwań pierwszeństwo mają darmowe strony – stąd choćby niezłomna popularność Wikipedii. Materiały płatne, choć często bardziej wartościowe i wiarygodne, spadały przez to niżej w wyszukiwaniach, przez co miały mniej wyświetleń.

Jak informuje Bloomberg, Google postanowił w końcu zmienić swoje podejście i zapowiedział w poniedziałek, że odchodzi od tej reguły, którą nazywał „pierwsze kliknięcie darmowe” (ang. „first click free”). Od teraz, kiedy szukamy w sieci informacji na dany temat, pierwszy adres, jaki nam się ukaże, może więc prowadzić do płatnej strony. Google zamierza dać wydawcom wolną rękę, jeśli chodzi o wybór, ile darmowych, a ile płatnych artykułów będzie pojawiało się w wyszukiwarce pod danym hasłem, oraz zapewnił, że nie będzie dyskryminował tych serwisów, które publikują bardzo mało bądź wcale bezpłatnych treści.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Media
Sukcesja w grupie Polsat. Co po wyroku w Liechtensteinie?
Media
Platformy streamingowe przed nowym otwarciem. Co się zmieni?
Media
Nowość od BLIKA i promocja dla subskrybentów rp.pl
Media
Zmarł Nicola Grauso, były właściciel „Życia Warszawy” i twórca TV Polonia1
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób