Reklama

Google pomoże wydawcom zarobić

Google postanowił wreszcie wyciągnąć rękę do wydawców, publikujących płatne treści w sieci.

Aktualizacja: 02.10.2017 11:11 Publikacja: 02.10.2017 10:41

Google pomoże wydawcom zarobić

Foto: Pixabay

Wydawcy już od wielu lat zarzucali największej wyszukiwarce internetowej, że utrudnia im zarabianie na publikowanych w sieci treściach. Google od zawsze miał bowiem zasadę, że na liście wyszukiwań pierwszeństwo mają darmowe strony – stąd choćby niezłomna popularność Wikipedii. Materiały płatne, choć często bardziej wartościowe i wiarygodne, spadały przez to niżej w wyszukiwaniach, przez co miały mniej wyświetleń.

Jak informuje Bloomberg, Google postanowił w końcu zmienić swoje podejście i zapowiedział w poniedziałek, że odchodzi od tej reguły, którą nazywał „pierwsze kliknięcie darmowe” (ang. „first click free”). Od teraz, kiedy szukamy w sieci informacji na dany temat, pierwszy adres, jaki nam się ukaże, może więc prowadzić do płatnej strony. Google zamierza dać wydawcom wolną rękę, jeśli chodzi o wybór, ile darmowych, a ile płatnych artykułów będzie pojawiało się w wyszukiwarce pod danym hasłem, oraz zapewnił, że nie będzie dyskryminował tych serwisów, które publikują bardzo mało bądź wcale bezpłatnych treści.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama