Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 02.10.2017 11:11 Publikacja: 02.10.2017 10:41
Foto: Pixabay
Wydawcy już od wielu lat zarzucali największej wyszukiwarce internetowej, że utrudnia im zarabianie na publikowanych w sieci treściach. Google od zawsze miał bowiem zasadę, że na liście wyszukiwań pierwszeństwo mają darmowe strony – stąd choćby niezłomna popularność Wikipedii. Materiały płatne, choć często bardziej wartościowe i wiarygodne, spadały przez to niżej w wyszukiwaniach, przez co miały mniej wyświetleń.
Jak informuje Bloomberg, Google postanowił w końcu zmienić swoje podejście i zapowiedział w poniedziałek, że odchodzi od tej reguły, którą nazywał „pierwsze kliknięcie darmowe” (ang. „first click free”). Od teraz, kiedy szukamy w sieci informacji na dany temat, pierwszy adres, jaki nam się ukaże, może więc prowadzić do płatnej strony. Google zamierza dać wydawcom wolną rękę, jeśli chodzi o wybór, ile darmowych, a ile płatnych artykułów będzie pojawiało się w wyszukiwarce pod danym hasłem, oraz zapewnił, że nie będzie dyskryminował tych serwisów, które publikują bardzo mało bądź wcale bezpłatnych treści.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
„Rzeczpospolita” wprowadza nową ofertę dla swoich subskrybentów, w ramach której użytkownicy zyskują również dos...
To najsmutniejsza sprawa, jaką kiedykolwiek prowadziłem - mówi mecenas Paweł Rymarz, partner zarządzający w kanc...
Trójka to przeszłość, dziś robię wymarzone radio. Nie mogłabym zostawić tych wszystkich ludzi, z którymi budował...
Według prezydenta Donalda Trumpa, Stany Zjednoczone znalazły nabywcę na amerykańską część platformy wideo TikTok...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
Rynek wyszukiwania jest otwarty i daje możliwości tak konsumentom, jak i firmom. Niestety decyzje Komisji Europe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas