Reklama

Bon na zakup dekodera telewizji naziemnej. Prawnicy widzą drugie dno

Bon na 100 zł na zakup dekodera do telewizji naziemnej chce wprowadzić ustawą rząd. Prawnicy widzą w projekcie drugie dno.

Publikacja: 28.12.2021 21:00

Bon na zakup dekodera telewizji naziemnej. Prawnicy widzą drugie dno

Foto: Adobe Stock

Dzień przed Wigilią Bożego Narodzenia rząd opublikował projekt nowej ustawy. Przewiduje ona wsparcie finansowe dla gospodarstw domowych, które nie mają odpowiedniego sprzętu do odbioru cyfrowej telewizji naziemnej po mającej się zakończyć w przyszłym roku zmianie standardu nadawania.

Nowy standard – DVB-T2/HEVC – będzie wymagać odpowiednich urządzeń: telewizorów z wbudowanym dekoderem lub tylko dekoderów. Jak już pisaliśmy, odpowiednich sprzętów nie ma około 2,3 mln gospodarstw domowych w kraju. Rząd za nowy telewizor nie zapłaci, ale chce sfinansować zakup dekodera o wartości do 100 zł. Na taką kwotę opiewać mają bony, o które będzie można wnioskować za pomocą formularza internetowego lub w placówce Poczty Polskiej. Kupującego i sprzedającego łączyć ma specjalny system informatyczny, do którego trafią ich dane na minimum pięć lat. Ten system i jego obsługa mają kosztować 50 mln zł. A realizacja założeń ustawy ogółem od 5,5 mln zł do 1,7 mld zł. Realnie 272 mln zł.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama