Bon na zakup dekodera telewizji naziemnej. Prawnicy widzą drugie dno

Bon na 100 zł na zakup dekodera do telewizji naziemnej chce wprowadzić ustawą rząd. Prawnicy widzą w projekcie drugie dno.

Publikacja: 28.12.2021 21:00

Bon na zakup dekodera telewizji naziemnej. Prawnicy widzą drugie dno

Foto: Adobe Stock

Dzień przed Wigilią Bożego Narodzenia rząd opublikował projekt nowej ustawy. Przewiduje ona wsparcie finansowe dla gospodarstw domowych, które nie mają odpowiedniego sprzętu do odbioru cyfrowej telewizji naziemnej po mającej się zakończyć w przyszłym roku zmianie standardu nadawania.

Nowy standard – DVB-T2/HEVC – będzie wymagać odpowiednich urządzeń: telewizorów z wbudowanym dekoderem lub tylko dekoderów. Jak już pisaliśmy, odpowiednich sprzętów nie ma około 2,3 mln gospodarstw domowych w kraju. Rząd za nowy telewizor nie zapłaci, ale chce sfinansować zakup dekodera o wartości do 100 zł. Na taką kwotę opiewać mają bony, o które będzie można wnioskować za pomocą formularza internetowego lub w placówce Poczty Polskiej. Kupującego i sprzedającego łączyć ma specjalny system informatyczny, do którego trafią ich dane na minimum pięć lat. Ten system i jego obsługa mają kosztować 50 mln zł. A realizacja założeń ustawy ogółem od 5,5 mln zł do 1,7 mld zł. Realnie 272 mln zł.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie