– Jest kilka gazet niezwiązanych z Polskapresse, którymi jesteśmy zainteresowani. Będziemy rozmawiać z potencjalnymi partnerami i rozwijać się dzięki przejęciom – zapowiada Joanna Pilcicka, prezes Mediów Regionalnych należących do grupy mediowej Mecom.
Oprócz tego Media Regionalne, do których dziś należy 15 tytułów regionalnych, chcą w tym roku zacząć wydawanie nowych gazet bezpłatnych podobnych do tytułów istniejących już w Toruniu, Koszalinie, Gorzowie, Słupsku i Szczecinie. W planach mają też Newsroom 2.0 – projekt, który zakłada, że dziennikarze zatrudnieni w wydawnictwie pracują jednocześnie na potrzeby wszystkich jego mediów: gazet płatnych i bezpłatnych, Internetu i radia.
W połowie roku firma planuje natomiast zmianę struktury. – Z dziewięciu spółek staniemy się jedną z regionalnymi oddziałami o dużej autonomii – zapowiada Joanna Pilcicka.
MR rozbudowują także własne biuro reklamy. To efekt zakończenia współpracy reklamowej z Polskapresse. Wcześniej obie firmy wspólnie sprzedawały pakiety reklamowe w swoich gazetach regionalnych w ramach spółki Mediatak. Powstanie gazety "Polska" bazującej na 17 tytułach regionalnych Polskapresse i "Kurierze Lubelskim" przekreśliło jednak tę współpracę. Początkowo firmy rozważały wspólne rozwijanie tego projektu, ale ostatecznie nie doszły do porozumienia.
Po debiucie "Polski" Polskapresse zaczęła sprzedawać ogólnopolskie reklamy samodzielnie, prowadząc działalność konkurencyjną wobec Mediataku. Pracownicy Mediataku zaczęli odchodzić z firmy. Część pracuje dziś m.in. w Polskapresse, część w Mediach Regionalnych. Te ostatnie poinformowały wczoraj, że od stycznia zatrudniły kolejnych siedem osób z Mediataku.