Reklama

Media Regionalne planują przejęcia

Wydającą gazety lokalne i regionalne spółkę Media Regionalne czekają w tym roku spore zmiany. Firma chce przejąć kilka tytułów regionalnych i wypuścić nowe tytuły.

Publikacja: 10.01.2008 20:56

Media Regionalne planują przejęcia

Foto: Fotorzepa

– Jest kilka gazet niezwiązanych z Polskapresse, którymi jesteśmy zainteresowani. Będziemy rozmawiać z potencjalnymi partnerami i rozwijać się dzięki przejęciom – zapowiada Joanna Pilcicka, prezes Mediów Regionalnych należących do grupy mediowej Mecom.

Oprócz tego Media Regionalne, do których dziś należy 15 tytułów regionalnych, chcą w tym roku zacząć wydawanie nowych gazet bezpłatnych podobnych do tytułów istniejących już w Toruniu, Koszalinie, Gorzowie, Słupsku i Szczecinie. W planach mają też Newsroom 2.0 – projekt, który zakłada, że dziennikarze zatrudnieni w wydawnictwie pracują jednocześnie na potrzeby wszystkich jego mediów: gazet płatnych i bezpłatnych, Internetu i radia.

W połowie roku firma planuje natomiast zmianę struktury. – Z dziewięciu spółek staniemy się jedną z regionalnymi oddziałami o dużej autonomii – zapowiada Joanna Pilcicka.

MR rozbudowują także własne biuro reklamy. To efekt zakończenia współpracy reklamowej z Polskapresse. Wcześniej obie firmy wspólnie sprzedawały pakiety reklamowe w swoich gazetach regionalnych w ramach spółki Mediatak. Powstanie gazety "Polska" bazującej na 17 tytułach regionalnych Polskapresse i "Kurierze Lubelskim" przekreśliło jednak tę współpracę. Początkowo firmy rozważały wspólne rozwijanie tego projektu, ale ostatecznie nie doszły do porozumienia.

Po debiucie "Polski" Polskapresse zaczęła sprzedawać ogólnopolskie reklamy samodzielnie, prowadząc działalność konkurencyjną wobec Mediataku. Pracownicy Mediataku zaczęli odchodzić z firmy. Część pracuje dziś m.in. w Polskapresse, część w Mediach Regionalnych. Te ostatnie poinformowały wczoraj, że od stycznia zatrudniły kolejnych siedem osób z Mediataku.

Reklama
Reklama

Biuro reklamy Mediów Regionalnych sprzedaje pakiety reklamowe we współpracy z innymi wydawcami. Pakiety są konstruowane w oparciu o tytuły MR oraz gazet Agory ("Gazeta Wyborcza" i "Metro"), wydawnictw Express Media ("Express Bydgoski" i "Nowości") i Edytor ("Gazeta Olsztyńska").

– Jest kilka gazet niezwiązanych z Polskapresse, którymi jesteśmy zainteresowani. Będziemy rozmawiać z potencjalnymi partnerami i rozwijać się dzięki przejęciom – zapowiada Joanna Pilcicka, prezes Mediów Regionalnych należących do grupy mediowej Mecom.

Oprócz tego Media Regionalne, do których dziś należy 15 tytułów regionalnych, chcą w tym roku zacząć wydawanie nowych gazet bezpłatnych podobnych do tytułów istniejących już w Toruniu, Koszalinie, Gorzowie, Słupsku i Szczecinie. W planach mają też Newsroom 2.0 – projekt, który zakłada, że dziennikarze zatrudnieni w wydawnictwie pracują jednocześnie na potrzeby wszystkich jego mediów: gazet płatnych i bezpłatnych, Internetu i radia.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama