Pierwsza ma wystartować informacyjna telewizja Polsat 24. – Czekamy na koncesję, w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji jest nasz wniosek, start planujemy późną wiosną. Mamy duży budżet, gromadzimy ludzi – mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny Polsatu odpowiedzialny za projekt kanału informacyjnego.
Według różnych szacunków na start Polsatu 24 i rozwijanie polsatowskiej Telewizji Biznes przeznaczono od 150 do 250 mln zł. Czy nowy kanał ma być konkurencyjną kopią TVN 24? – Szukamy własnego pomysłu – zastrzega Chrabota.
Za pozostałe projekty w Polsacie odpowiada zespół ds. kanałów tematycznych, którym kieruje Jacek Kostkowski. Stacja przygotowuje się nie tylko do uderzenia w TVN 24. Ma w planach na ten rok jeszcze kanał młodzieżowy, muzyczny i erotyczny Play TV, którego start przesuwa od wielu miesięcy. Od połowy ubiegłego roku Play TV nadaje testowo, ale tylko dlatego, żeby nie stracić prawa do nadawania. Jego właściwy start jest – według nieoficjalnych informacji – planowany na pierwszy kwartał tego roku.
Polsat ma dziś cztery kanały tematyczne (spółka powiązana z właścicielem Polsatu Zygmuntem Solorzem ma też połowę Superstacji) i najwyraźniej chce nadrobić dystans do konkurencyjnej TVN, która ma takich kanałów 11.
TVN inwestowała w swoje stacje niszowe przede wszystkim w ubiegłym roku. W tym roku zainwestuje tylko w jeden kanał – lokalny TVN Warszawa. W KRRiT jest już wniosek o koncesję dla tej telewizji. – Start kanału planujemy na koniec 2008 r. – zapowiada Karol Smoląg, rzecznik stacji, i dodaje, że nad projektem pracuje kilkadziesiąt osób. Koszt przygotowania TVN Warszawa to 5 – 6 mln euro. Według nieoficjalnych informacji, jeśli kanał warszawski się sprawdzi, TVN będzie otwierała jego siostrzane wersje także w innych miastach.