Agora o krok od zakupu udziałów w Superstacji

Spółka wygrywa w wyścigu o akcje nadawcy. Decyzja o zakupie może zapaść w najbliższych dniach – ustaliła „Rz”

Publikacja: 20.08.2008 04:54

Agora o krok od zakupu udziałów w Superstacji

Foto: Rzeczpospolita

Wydawca „Gazety Wyborczej” negocjuje kupno 33 proc. udziałów w Superstacji. Z nieoficjalnych doniesień wynika, że inwestycję w tę telewizję rozważały też m.in. niemieckie wydawnictwa Bauer i Axel Springer Polska.

Jednak według informacji „Rz” to właśnie spółka kierowana przez Marka Sowę ma największą szansę, by zostać trzecim równorzędnym udziałowcem rozrywkowo-informacyjnej telewizji. Za pakiet udziałów w Superstacji Agora ma zapłacić 30 mln zł, czyli tyle, na ile pierwotnie wycenili go obecni współwłaściciele telewizji. Po połowie udziałów w Superstacji mają obecnie: powiązana z Polsatem spółka Ster oraz założyciel i prezes telewizji Ryszard Krajewski.

– Z takiej stawki za 33 proc. udziałów wynika, że cała stacja jest wyceniana na ok. 100 mln zł. To niemało – mówi Grzegorz Lityński, analityk z KBC Securities. – Klucz do tej transakcji tkwi pewnie w jej aktywach, czyli w całym sprzęcie technicznym. Jeśli Agora chce być akcjonariuszem mniejszościowym bez wpływu na działania zarządu Superstacji, 30 mln zł za 33 proc. udziałów jest sumą wygórowaną – podkreśla. – Jeśli jednak, jak mi się wydaje, transakcja będzie szła w kierunku nabycia w przyszłości wszystkich udziałów w Superstacji, Agora zyska potrzebne jej do rozwinięcia działalności telewizyjnej trwałe aktywa. Płacenie 30 mln za same 33 proc. udziałów na pewno nie ma sensu – ocenia ekspert.

Agora dotąd nie skomentowała informacji o planach nabycia stacji. Doniesień o planowanej transakcji nie komentuje też Ryszard Krajewski, choć w czerwcu przyznał „Rz”, że stacja szuka inwestora.

W lipcu według AGB Nielsen Media Research Superstacja miała 0,28 proc. udziału w ogólnopolskiej widowni. Działa od października 2006 r., a w tym – według właścicieli – ma szansę być rentowna.

Redaktorem naczelnym kanału był do tego tygodnia Mariusz Ziomecki, były szef „Przekroju” i „Super Expressu”. W ostatnich dniach rozstał się jednak ze stanowiskiem. – P. o. redaktora naczelnego Superstacji jest teraz Sławomir Kińczyk, dotychczasowy zastępca redaktora naczelnego – mówi „Rz” Ryszard Krajewski.

Dla Agory zakup pakietu Superstacji byłby logiczną realizacją zapowiedzi kolejnych przejęć. Na początku roku spółka ogłosiła, że ma na przejęcia ponad miliard złotych. W maju ogłosiła zakup wydawniczo-internetowej spółki Trader.com (Polska) za wygórowaną zdaniem analityków kwotę 54,35 mln dol., kupiła też domenę Deser.pl za 22 tys. euro, a ostatnio serwis Polygamia.pl.

Według informacji „Rz” oprócz zakupu pakietu Superstacji Agora negocjuje teraz kupno 100 proc. udziałów w młodzieżowej telewizji 4fun. tv za ponad 30 mln zł.

Wyniki oglądalności programów telewizyjnych: www.agbnielsen.pl

Wydawca „Gazety Wyborczej” negocjuje kupno 33 proc. udziałów w Superstacji. Z nieoficjalnych doniesień wynika, że inwestycję w tę telewizję rozważały też m.in. niemieckie wydawnictwa Bauer i Axel Springer Polska.

Jednak według informacji „Rz” to właśnie spółka kierowana przez Marka Sowę ma największą szansę, by zostać trzecim równorzędnym udziałowcem rozrywkowo-informacyjnej telewizji. Za pakiet udziałów w Superstacji Agora ma zapłacić 30 mln zł, czyli tyle, na ile pierwotnie wycenili go obecni współwłaściciele telewizji. Po połowie udziałów w Superstacji mają obecnie: powiązana z Polsatem spółka Ster oraz założyciel i prezes telewizji Ryszard Krajewski.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie