– Pierwszy egzemplarz telewizora Samsung 3D pojawił się w sklepach zaledwie sześć miesięcy temu, stąd też odbiorniki tradycyjne nadal stanowią zdecydowaną większość sprzedaży. Obecnie w Polsce klienci kupują w sklepach niemal dwa tysiące telewizorów 3D miesięcznie. Ta liczba rośnie dynamicznie z każdym tygodniem – mówi Rafał Wilczopolski, kierownik produktu TV firmy Samsung Electronics Polska.
Inne firmy potwierdzają, że sprzedaż błyskawicznie rośnie. – Gdy technologia debiutowała w Polsce, mieliśmy w ofercie plazmy 50 i 65 cali. Teraz to także telewizory 42- i 46-calowe, które siłą rzeczy są bardziej dostępne dla konsumenta – mówi Radosław Jaworski, rzecznik Panasonic Polska.
Z danych sklepu internetowego neo24.pl wynika, że w sierpniu w porównaniu z lipcem ich sprzedaż wzrosła o 100 proc., choć we wcześniejszych miesiącach, gdy technologia wchodziła na rynek, utrzymywała się na stabilnym poziomie. Wytłumaczenie jest proste – neo24.pl podaje, że ceny spadły już nawet o 20 proc., a na pewno można się spodziewać kolejnych obniżek. Dzisiaj telewizor do oglądania programów w technologii 3D można kupić za ok. 4 tys. – gdy trafiały na rynek, najtańsze kosztowały 7 – 8 tys. zł.
Zainteresowanie klientów napędza też coraz większa oferta treści w tej technologii – jest to już nawet kilkaset gier 3D, pierwsze testowe transmisje przeprowadzili też nadawcy telewizyjni. – Przed świętami do dystrybucji trafi sporo filmów na płytach Blu-ray w 3D, co także zwiększy zainteresowanie tego typu telewizorami. Wprowadziliśmy także pierwszą konsumencką kamerę do domowego rejestrowania trójwymiarowego obrazu. W tej chwili wszystko sprzedaje się dosłownie na pniu – dodaje Radosław Jaworski.
Detaliści nie chcą oficjalnie powiedzieć, które modele sprzedają się najlepiej, ale z naszych informacji wynika, że przynajmniej na razie zdecydowanie dominują Samsung i Panasonic. Przyszły rok będzie już zdecydowanie należał do trójwymiarowych telewizorów. Zgodnie z ostatnią aktualizacją danych firmy DisplaySearch wynika, że w tym roku sprzedaż wyniesie 3,2 mln sztuk, ale już w przyszłym aż 18 mln sztuk.