Telewizory 3D tanieją, rośnie sprzedaż

Nawet analitycy są zaskoczeni poziomem sprzedaży. Także w Polsce telewizory 3D są chętnie kupowane, a ich ceny spadły już nawet o 20 proc.

Publikacja: 17.10.2010 01:01

Telewizory 3D tanieją, rośnie sprzedaż

Foto: Fotorzepa, Szymon Laszewski Szymon Laszewski

– Pierwszy egzemplarz telewizora Samsung 3D pojawił się w sklepach zaledwie sześć miesięcy temu, stąd też odbiorniki tradycyjne nadal stanowią zdecydowaną większość sprzedaży. Obecnie w Polsce klienci kupują w sklepach niemal dwa tysiące telewizorów 3D miesięcznie. Ta liczba rośnie dynamicznie z każdym tygodniem – mówi Rafał Wilczopolski, kierownik produktu TV firmy Samsung Electronics Polska.

Inne firmy potwierdzają, że sprzedaż błyskawicznie rośnie. – Gdy technologia debiutowała w Polsce, mieliśmy w ofercie plazmy 50 i 65 cali. Teraz to także telewizory 42- i 46-calowe, które siłą rzeczy są bardziej dostępne dla konsumenta – mówi Radosław Jaworski, rzecznik Panasonic Polska.

Z danych sklepu internetowego neo24.pl wynika, że w sierpniu w porównaniu z lipcem ich sprzedaż wzrosła o 100 proc., choć we wcześniejszych miesiącach, gdy technologia wchodziła na rynek, utrzymywała się na stabilnym poziomie. Wytłumaczenie jest proste – neo24.pl podaje, że ceny spadły już nawet o 20 proc., a na pewno można się spodziewać kolejnych obniżek. Dzisiaj telewizor do oglądania programów w technologii 3D można kupić za ok. 4 tys. – gdy trafiały na rynek, najtańsze kosztowały 7 – 8 tys. zł.

Zainteresowanie klientów napędza też coraz większa oferta treści w tej technologii – jest to już nawet kilkaset gier 3D, pierwsze testowe transmisje przeprowadzili też nadawcy telewizyjni. – Przed świętami do dystrybucji trafi sporo filmów na płytach Blu-ray w 3D, co także zwiększy zainteresowanie tego typu telewizorami. Wprowadziliśmy także pierwszą konsumencką kamerę do domowego rejestrowania trójwymiarowego obrazu. W tej chwili wszystko sprzedaje się dosłownie na pniu – dodaje Radosław Jaworski.

Detaliści nie chcą oficjalnie powiedzieć, które modele sprzedają się najlepiej, ale z naszych informacji wynika, że przynajmniej na razie zdecydowanie dominują Samsung i Panasonic. Przyszły rok będzie już zdecydowanie należał do trójwymiarowych telewizorów. Zgodnie z ostatnią aktualizacją danych firmy DisplaySearch wynika, że w tym roku sprzedaż wyniesie 3,2 mln sztuk, ale już w przyszłym aż 18 mln sztuk.

Firma podaje także, że większość klientów, zwłaszcza w Europie, kupuje telewizor w zestawie tylko z jedną parą okularów. – To jest zaskakujące. Wydawałoby się, że na telewizor powinny przypadać przynajmniej dwie pary – mówi Paul Gray z DisplaySearch.

Modele pozwalające na widzenie efektu 3D bez okularów wprowadza choćby Toshiba, ale mają wiele wad. Jak mówią branżowi eksperci, w tym przypadku trzeba siedzieć idealnie na wprost telewizora – inaczej obraz ma już zakłócenia.

– Spodziewamy się, że telewizory 3D staną się tak samo popularne jak obecne telewizory LED czy LCD. Przede wszystkim ze względu na coraz niższą cenę. Aktualnie telewizor z najnowszą technologią w naszym sklepie można kupić za mniej niż 4500 zł. Dodatkowo sprzedaż napędzają stale wprowadzane filmy czy gry do Playstation 3, dostosowane do tego typu odbiorników – mówi Sabina Krupa, dyrektor ds. sprzedaży w Neo24.pl.

– Pierwszy egzemplarz telewizora Samsung 3D pojawił się w sklepach zaledwie sześć miesięcy temu, stąd też odbiorniki tradycyjne nadal stanowią zdecydowaną większość sprzedaży. Obecnie w Polsce klienci kupują w sklepach niemal dwa tysiące telewizorów 3D miesięcznie. Ta liczba rośnie dynamicznie z każdym tygodniem – mówi Rafał Wilczopolski, kierownik produktu TV firmy Samsung Electronics Polska.

Inne firmy potwierdzają, że sprzedaż błyskawicznie rośnie. – Gdy technologia debiutowała w Polsce, mieliśmy w ofercie plazmy 50 i 65 cali. Teraz to także telewizory 42- i 46-calowe, które siłą rzeczy są bardziej dostępne dla konsumenta – mówi Radosław Jaworski, rzecznik Panasonic Polska.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie