Nagrody dla polskich agencji

16 statuetek na festiwalu reklamowym Golden Drum w słoweńskim Portorożu, jednym z najważniejszych w naszym regionie, zdobyły polskie agencje reklamowe

Aktualizacja: 10.10.2011 16:02 Publikacja: 10.10.2011 15:29

Nagrody dla polskich agencji

Foto: materiały prasowe

Agencja Leo Burnett Warszawa została jednym z głównych zwycięzców. Opracowana przez nią na zlecenie PZU i muzeum kampanię „Tajemnice obrazów" promująca Muzeum Narodowe w Krakowie z wykorzystaniem najnowszych technologii, dostała pięć statuetek w kategorii Multi Channels, w tym złoto, srebro, grand prix oraz jedyny w tym roku przyznany Złoty Zegarek (nagrodę za najbardziej kreatywna kampanię reklamową zgłoszona w konkursie) za najlepszą zintegrowana kampanię – podał branżowy newsletter Presserwis. Leo Burnett wyróżniono też za kampanię marek Dreft i Bonux wykonanąe dla Procter&Gamble (łącznie cztery statuetki, za reklamę w prasie).

Kampania „Tajemnice obrazów" została przeprowadzona z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań i mediów – billboardy odsyłały np. na witrynę Facebooka, a po sfotografowaniu komórką fotokodu w muzeum można było na ekranie telefonu zobaczyć na realny obraz aktorów w strojach z epok odgrywających sceny z obrazów.

Trzy statuetki (dwie złote i grand prix) dostała agencja Euro RSCG Warszawa za wyróżnioną już w tym roku także w Cannes kampanię dla stowarzyszenia Amazonki. Włączyła się w nią marka odzieżowa H&M, w której sklepach do zakupów dokładane były piszczące przy wyjściu ze sklepu klipsy. Gdy odnajdowała je ochrona, opatrzone były napisem: „Co człowiek przeoczy, odnajdzie maszyna" oraz zachętę do podawania się mammografii.

Dwie statuetki (złota i srebrną) przywiozła do Polski agencja DDB Warszawa za kampanię „Sztuka nigdy nie widziana" opracowaną dla fundacji Audiodeskrypcja. Zorganizowana w ramach kampanii wystawa i aukcja obrazów, na której jednak obrazów nie było – zaprezentowane zostały jedynie ich przeczytane opisy. Cel był taki, by pokazać uczestnikom, jak postrzegają świat ludzie niewidomi. Dopiero potem pokazano im prace.

Z Portoroża do Polski z nagrodami oprócz Leo Burnett Warszawa, Euro ESCG Warszawa oraz DDB Warszawa wrócą agencje Scholz&Friends i Grey Worldwide Warszawa.

W tym roku na 18 edycje festiwalu zgłoszono 1701 prac z 37 krajów naszej części Europy.

Kampanii Muzeum Narodowego w Krakowie

Euro RSCG dla fundacji Amazonki

Agencja Leo Burnett Warszawa została jednym z głównych zwycięzców. Opracowana przez nią na zlecenie PZU i muzeum kampanię „Tajemnice obrazów" promująca Muzeum Narodowe w Krakowie z wykorzystaniem najnowszych technologii, dostała pięć statuetek w kategorii Multi Channels, w tym złoto, srebro, grand prix oraz jedyny w tym roku przyznany Złoty Zegarek (nagrodę za najbardziej kreatywna kampanię reklamową zgłoszona w konkursie) za najlepszą zintegrowana kampanię – podał branżowy newsletter Presserwis. Leo Burnett wyróżniono też za kampanię marek Dreft i Bonux wykonanąe dla Procter&Gamble (łącznie cztery statuetki, za reklamę w prasie).

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie