Reklama
Rozwiń

Orange chce rozwijać ofertę wideo w Internecie

Problemem wciąż jest brak nowości oraz duże przyzwolenie na piractwo internetowe w Polsce – mówi „Rz” Artur Budziszewski, dyrektor ds. pozyskiwania kontentu w Orange Polska

Publikacja: 04.10.2012 04:25

Orange chce rozwijać ofertę wideo w Internecie

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Telekomy coraz częściej otwierają własne serwisy OTT (z ang. over-the-top, serwisy wideo dostępne przez Internet) z materiałami wideo. Orange ma od czerwca taki serwis o nazwie „Tu i tam" i planuje rozwijanie tego typu oferty. – Chcielibyśmy mieć w ofercie HBO Go, bo to świetny serwis, ale dlatego nie jest tani. Negocjujemy i myślę, że niedługo będziemy go mieli – mówi Artur Budziszewski.

Serwisy OTT mają szansę jako część pakietów usług - rozmowa z Arturem Budziszewskim z Orange Polska

Jego zdaniem serwisy tego typu mają przyszłość, jeśli są powiązane albo z producentami treści wideo, albo np. właśnie z telekomami. – Serwis OTT, żeby mógł przetrwać, musi mieć preferencyjny dostęp do treści. To one stanowią o kosztach. Silne serwisy za granicą tworzą właściciele treści albo mocne finansowo firmy. Przykładem Netfliks, który był wcześniej znaną wypożyczalnią wideo z silną pozycją przetargową wobec największych wytwórni. Polskie serwisy OTT w większości także należą do grup mediowych, które w portfolio mają telewizję – mówi Budziszewski.

Przeszkodą w działalności tego rodzaju serwisów są zarówno wysokie koszty licencji na programy, fakt, że tego typu usługodawcom europejskim amerykańskie wytwórnie nie udostępniają nowości, oraz duże przyzwolenie na piractwo internetowe w Polsce. Zdaniem Artura Budziszewskiego Polacy są skłonni płacić za dostęp do wideo w sieci. – Sądzę, że w Polsce przy odpowiedniej cenie ludzie, którzy dziś płacą po kilkanaście złotych „piratom", przenieśliby się do w pełni legalnych serwisów abonamentowych. W ten sposób udałoby się przekierować pieniądze na właściwe tory – mówi Budziszewski.

Jego zdaniem mniejszym kłopotem są osoby rezygnujące z płatnej telewizji. W USA jest to już widoczny trend, choć o niewielkim na razie zasięgu. – Większym bólem głowy dostawców telewizji powinni być ci, którzy nigdy nie mieli płatnej telewizji w tradycyjnej formule. Mam na myśli osoby, które np. rozpoczynają studia albo wynajmują pierwsze mieszkania i ciągle nie mają w nich telewizji – mówi Budziszewski.

Reklama
Reklama

Rozmowę z Arturem Budziszewskim przeczytaj w serwisie rpkom. pl

Telekomy coraz częściej otwierają własne serwisy OTT (z ang. over-the-top, serwisy wideo dostępne przez Internet) z materiałami wideo. Orange ma od czerwca taki serwis o nazwie „Tu i tam" i planuje rozwijanie tego typu oferty. – Chcielibyśmy mieć w ofercie HBO Go, bo to świetny serwis, ale dlatego nie jest tani. Negocjujemy i myślę, że niedługo będziemy go mieli – mówi Artur Budziszewski.

Serwisy OTT mają szansę jako część pakietów usług - rozmowa z Arturem Budziszewskim z Orange Polska

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama