Globalnie w 2016 roku rynek gier casual (to te gry internetowe, w które ludzie chętnie grają w pracy, żeby się zrelaksować) sięgnie już 46 mld dol.
– Szybki wzrost liczby urządzeń przenośnych jest wskaźnikiem silnego wzrostu: w ciągu ostatnich czterech lat liczba smartfonów wzrastała o 200 proc. rocznie; liczba tabletów: aż o 280 proc. rocznie. To tendencja, która będzie miała największy wpływ na europejski rynek gier – oczekuje się, że będzie on wzrastał corocznie o 10 proc. do 2016 r. – podają analitycy firmy.
W USA w tego rodzaju gry, chociażby na Facebooku, gra już 145 mln ludzi. Ogromnym rynkiem tego typu rozrywki jest też na świecie Azja. – Tam eksperci przewidują jego coroczny wzrost o kolejne
14 proc. w ciągu najbliższych czterech lat, co pozwoli tej branży na generowanie w Azji prawie 30 mld dol. w 2016 r. – podaje firma.
W Europie w 2016 roku najsilniejszymi rynkami będą w tym sektorze rynek niemiecki (będzie wart 785 mln dol.) i francuski (1,2 mld dol.).