Reklama
Rozwiń

Komórki napędzają rynek gier online

Według firmy Roland Berger Strategy Consultants rynek gier casual, czyli tych najprostszych dostępnych w Internecie, w Europie Środkowej wzrośnie z 1,2 mld dol. do 1,9 mld dol. w 2016 roku

Publikacja: 09.10.2012 21:15

Komórki napędzają rynek gier online

Foto: Bloomberg

Globalnie w 2016 roku rynek gier casual (to te gry internetowe, w które ludzie chętnie grają w pracy, żeby się zrelaksować) sięgnie już 46 mld dol.

– Szybki wzrost liczby urządzeń przenośnych jest wskaźnikiem silnego wzrostu: w ciągu ostatnich czterech lat liczba smartfonów wzrastała o 200 proc. rocznie; liczba tabletów: aż o 280 proc. rocznie. To tendencja, która będzie miała największy wpływ na europejski rynek gier – oczekuje się, że będzie on wzrastał corocznie o 10 proc. do 2016 r. – podają analitycy firmy.

W USA w tego rodzaju gry, chociażby na Facebooku, gra już 145 mln ludzi. Ogromnym rynkiem tego typu rozrywki jest też na świecie Azja. – Tam eksperci przewidują jego coroczny wzrost o kolejne

14 proc. w ciągu najbliższych czterech lat, co pozwoli tej branży na generowanie w  Azji prawie 30 mld dol. w 2016 r. – podaje firma.

W Europie w 2016 roku najsilniejszymi rynkami będą w tym sektorze rynek niemiecki (będzie wart 785 mln dol.) i francuski (1,2 mld dol.).

Producenci gier zarabiają na nich w różnych modelach. Popularny jest zwłaszcza model, który polega na udostępnianiu gry na poziomie podstawowym za  darmo, ale wprowadzaniu płatności za dodatki i nowe funkcje. Wtedy jednak trzeba produkować gier więcej, bo część użytkowników szybko z nich rezygnuje, nie chcąc płacić za nowe funkcje. Alternatywą są miesięczne abonamenty za dostęp do pełnej gry.

Z kolei według prognoz firmy doradczej PwC globalny rynek wszystkich, także tych bardziej rozbudowanych i  skomplikowanych gier online, będzie najszybciej rosnącym obszarem całej branży w ciągu najbliższych czterech lat, ale wypadnie znacznie skromniej niż sam segment casual według Roland Berger.

PwC szacuje, że zwiększy się w tym czasie z prawie 19,5 mld dol. do 31,4 mld dol. w 2016 roku.

Globalnie w 2016 roku rynek gier casual (to te gry internetowe, w które ludzie chętnie grają w pracy, żeby się zrelaksować) sięgnie już 46 mld dol.

– Szybki wzrost liczby urządzeń przenośnych jest wskaźnikiem silnego wzrostu: w ciągu ostatnich czterech lat liczba smartfonów wzrastała o 200 proc. rocznie; liczba tabletów: aż o 280 proc. rocznie. To tendencja, która będzie miała największy wpływ na europejski rynek gier – oczekuje się, że będzie on wzrastał corocznie o 10 proc. do 2016 r. – podają analitycy firmy.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji