Komórki napędzają rynek gier online

Według firmy Roland Berger Strategy Consultants rynek gier casual, czyli tych najprostszych dostępnych w Internecie, w Europie Środkowej wzrośnie z 1,2 mld dol. do 1,9 mld dol. w 2016 roku

Publikacja: 09.10.2012 21:15

Komórki napędzają rynek gier online

Foto: Bloomberg

Globalnie w 2016 roku rynek gier casual (to te gry internetowe, w które ludzie chętnie grają w pracy, żeby się zrelaksować) sięgnie już 46 mld dol.

– Szybki wzrost liczby urządzeń przenośnych jest wskaźnikiem silnego wzrostu: w ciągu ostatnich czterech lat liczba smartfonów wzrastała o 200 proc. rocznie; liczba tabletów: aż o 280 proc. rocznie. To tendencja, która będzie miała największy wpływ na europejski rynek gier – oczekuje się, że będzie on wzrastał corocznie o 10 proc. do 2016 r. – podają analitycy firmy.

W USA w tego rodzaju gry, chociażby na Facebooku, gra już 145 mln ludzi. Ogromnym rynkiem tego typu rozrywki jest też na świecie Azja. – Tam eksperci przewidują jego coroczny wzrost o kolejne

14 proc. w ciągu najbliższych czterech lat, co pozwoli tej branży na generowanie w  Azji prawie 30 mld dol. w 2016 r. – podaje firma.

W Europie w 2016 roku najsilniejszymi rynkami będą w tym sektorze rynek niemiecki (będzie wart 785 mln dol.) i francuski (1,2 mld dol.).

Producenci gier zarabiają na nich w różnych modelach. Popularny jest zwłaszcza model, który polega na udostępnianiu gry na poziomie podstawowym za  darmo, ale wprowadzaniu płatności za dodatki i nowe funkcje. Wtedy jednak trzeba produkować gier więcej, bo część użytkowników szybko z nich rezygnuje, nie chcąc płacić za nowe funkcje. Alternatywą są miesięczne abonamenty za dostęp do pełnej gry.

Z kolei według prognoz firmy doradczej PwC globalny rynek wszystkich, także tych bardziej rozbudowanych i  skomplikowanych gier online, będzie najszybciej rosnącym obszarem całej branży w ciągu najbliższych czterech lat, ale wypadnie znacznie skromniej niż sam segment casual według Roland Berger.

PwC szacuje, że zwiększy się w tym czasie z prawie 19,5 mld dol. do 31,4 mld dol. w 2016 roku.

Globalnie w 2016 roku rynek gier casual (to te gry internetowe, w które ludzie chętnie grają w pracy, żeby się zrelaksować) sięgnie już 46 mld dol.

– Szybki wzrost liczby urządzeń przenośnych jest wskaźnikiem silnego wzrostu: w ciągu ostatnich czterech lat liczba smartfonów wzrastała o 200 proc. rocznie; liczba tabletów: aż o 280 proc. rocznie. To tendencja, która będzie miała największy wpływ na europejski rynek gier – oczekuje się, że będzie on wzrastał corocznie o 10 proc. do 2016 r. – podają analitycy firmy.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju