Magda Gessler najbardziej dochodową gwiazdą 2012 roku

Magda Gessler okazała się telewizyjną lokomotywą reklamową numer jeden 2012 roku.

Aktualizacja: 01.01.2013 11:03 Publikacja: 31.12.2012 01:10

Magda Gessler najbardziej dochodową gwiazdą 2012 roku

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Lokaj klok Krzysztof Lokaj

Według najnowszego rankingu domu mediowego PanMedia Western znana restauratorka jest telewizyjną celebrytką, która przyciągnęła najwyższe wpływy reklamowe – 131,6 mln zł. – Wynika to m.in. z dość dużej liczby bloków oraz spotów reklamowych, które zostały wyemitowane – przy „Kuchennych rewolucjach" pokazano ponad 5,8 tys. reklam. Druga przyczyna sukcesu tego programu tkwi w dobrym czasie emisji w tzw. prime time (najlepszy czas oglądalności – red.) – komentuje Michał Bakalarczyk z PanMedia Western.  W ubiegłorocznym zestawieniu program Magdy Gessler uplasował się dopiero na 7. pozycji.

TVN przygotowuje już siódmą edycję programu, który udanie wstrzelił się w rozwijającą się teraz mocno w Polsce modę na tematykę kulinarną. Program od pierwszej edycji utrzymuje średnią widownię przekraczającą 2,3 mln. Każdy odcinek ostatniej, szóstej edycji oglądało według danych Nielsen Audience Measurement 2,62 mln widzów.

Drugą najbardziej dochodową celebrytką, podobnie jak rok temu, była także gwiazda TVN – Ewa Drzyzga i jej istniejący od dwunastu lat talk-show „Rozmowy w toku". Do połowy grudnia przyciągnęła do TVN 101,9 mln zł cennikowych wydatków reklamowych. Średnia widownia każdego odcinka w 2012 r. wynosiła 1,32 mln.

Wielkie show na topie

Za Ewą Drzyzgą uplasowały się gwiazdy Polsatu: Adam Sztaba, Kora, Elżbieta Zapędowska, Wojciech Łozowski oraz Maciej Rock i Paulina Sykut, czyli jurorzy i prowadzący program „Must be the Music – Tylko muzyka". Reklamowe wpływy tego programu sięgnęły w 2012 roku 98,2 mln zł. Każda z dotychczasowych czterech edycji show miała średnią oglądalność na poziomie ponad 3,3 mln. Ostatnia, czwarta odsłona, gromadziła przed telewizorem średnio 3,35 mln widzów.

Kolejni byli w rankingu znowu podopieczni TVN. Gwiazdy „Mam talent!", czyli Agnieszka Chylińska, Małgorzata Foremniak, Robert Kozyra, Marcin Prokop i Szymon Hołownia zarobiły dla stacji 96,7 mln zł. Za nimi uplasowali się jurorzy i prowadzący „X Factora" (to także program pokazywany przez TVN): Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil, Tatiana Okupnik i Jarosław Kuźniar, którzy według cenników przynieśli nadawcy tego programu prawie 90 mln zł.

Pierwsza gwiazda TVP pojawia się dopiero na szóstym miejscu i jest nią Robert Janowski, gospodarz teleturnieju „Jaka to melodia", który przyniósł stacji prawie 81 mln zł wpływów z reklam. Rok temu Janowski był zdecydowanym liderem zestawienia.

– Druga trójka rankingu to „mocne" i drogie talent shows, które brylują zarówno pod względem najbardziej dochodowych bloków reklamowych, najdroższych spotów, jak i najwyższych ich oglądalności (liczba widzów na spot) – komentuje Michał Bakalarczyk.

Najdrożej jest w TVN

Najdroższe 30-sekundowe spoty (standardowej długości reklama telewizyjna – red.) emitowane były przy „Mam talent!" – średnio kosztowały 42,1 tys. zł. Cennikowo, bo od cen podanych w cennikach telewizje lubią udzielać rabatów, które średnio wynoszą nawet 70 proc. Niewiele tańsze były reklamy przy polsatowskim show „Must be the Music" – uśredniona cena jednego spotu sięgała 38,9 tys. zł. Drogie były także reklamy przy „X Factorze" (średnia cena za 30-sekundowy spot wynosiła przy tym programie 37,2 tys. zł) oraz przy „Kuchennych rewolucjach" (28,2 tys. zł).

„Must be the Music", „Mam talent!" i „Got to Dance" to programy, które osiągały najwyższe wpływy z poszczególnych przerw reklamowych. Tu rekordzistą był polsatowski „Must be the Music" – każdy blok reklamowy towarzyszący temu programowi oznaczał średnio (i cennikowo) wpływy na poziomie 206, 4 tys. zł. W przypadku „Mam talent!"  było to 193,8 tys. zł, a „Got to Dance"  – 183,5 tys. zł. – To całkiem możliwe, że „Must be the Music" wypadł pod tym względem najlepiej nawet po odliczeniu rabatów. Ten program jest bardzo sprytnie „poszatkowany" przerwami reklamowymi – mówi „Rz" jeden z szefów domów mediowych. Jak dodaje, najdroższe reklamy przy największych programach rozrywkowych już po odliczeniu rabatów są jednak w TVN.

W pierwszej dziesiątce najbardziej dochodowych celebrytów tradycyjnie już dominują gwiazdy zatrudnione i wypromowane przez TVN. Sześć na dziesięć wiodących w zestawieniu Pan MediaWestern programów to produkcje pokazywane w głównej stacji tej telewizyjnej grupy (oprócz wymienionych wcześniej gwiazd TVN do pierwszej dziesiątki zakwalifikowali się także Kuba Wojewódzki, jako prowadzący autorski show, oraz Michał Piróg, Kinga Rusin, Agustin Egurrola i Patrycja Kazadi z „You Can Dance – Po prostu tańcz!").

– TVN ma umiejętność dbania o swój wizerunek, zapraszania swoich gwiazd do programów śniadaniowych i rozrywkowych, dzięki  czemu stają się bardziej rozpoznawalne – komentuje dobre wyniki gwiazd TVN rankingu dr Łukasz Szurmiński, medioznawca z Instytutu Dziennikarstwa UW.

Polsat, od czasu gdy jego gwiazdami opiekuje się „caryca" telewizji Nina Terentiew, coraz skuteczniej promuje własnych celebrytów i konkurencyjne dla TVN-owych kosztowne rozrywkowe show. W pierwszej dziesiątce stacja Zygmunta Solorza-Żaka uplasowała się z dwoma programami. Oprócz gwiazd „Must be the Music" zakwalifikowali się do niej też jurorzy i prowadzący rozrywkowy show „Got to Dance – Po prostu taniec".

TVP oprócz Roberta Janowskiego ma w czołówce zestaw gwiazd firmujący jej rozrywkowy program „Bitwa na głosy" pokazywany w TVP2, czyli Piotra Kędzierskiego, Huberta Urbańskiego, Sonię Bohosiewicz, Alicję Węgorzewską i Zbigniewa Zamachowskiego.

W rankingu Pan MediaWestern pojawiają  się też prowadzący programy publicystyczne (np. „Szkło kontaktowe" czy „Sprawę dla reportera"). Autorzy tłumaczą, że w zestawieniu biorą pod uwagę wszystkie programy, których powodzenie w dużej mierze zależy od osobowości prowadzącego.

Według najnowszego rankingu domu mediowego PanMedia Western znana restauratorka jest telewizyjną celebrytką, która przyciągnęła najwyższe wpływy reklamowe – 131,6 mln zł. – Wynika to m.in. z dość dużej liczby bloków oraz spotów reklamowych, które zostały wyemitowane – przy „Kuchennych rewolucjach" pokazano ponad 5,8 tys. reklam. Druga przyczyna sukcesu tego programu tkwi w dobrym czasie emisji w tzw. prime time (najlepszy czas oglądalności – red.) – komentuje Michał Bakalarczyk z PanMedia Western.  W ubiegłorocznym zestawieniu program Magdy Gessler uplasował się dopiero na 7. pozycji.

Pozostało 90% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie