Według najnowszego rankingu domu mediowego PanMedia Western znana restauratorka jest telewizyjną celebrytką, która przyciągnęła najwyższe wpływy reklamowe – 131,6 mln zł. – Wynika to m.in. z dość dużej liczby bloków oraz spotów reklamowych, które zostały wyemitowane – przy „Kuchennych rewolucjach" pokazano ponad 5,8 tys. reklam. Druga przyczyna sukcesu tego programu tkwi w dobrym czasie emisji w tzw. prime time (najlepszy czas oglądalności – red.) – komentuje Michał Bakalarczyk z PanMedia Western. W ubiegłorocznym zestawieniu program Magdy Gessler uplasował się dopiero na 7. pozycji.
TVN przygotowuje już siódmą edycję programu, który udanie wstrzelił się w rozwijającą się teraz mocno w Polsce modę na tematykę kulinarną. Program od pierwszej edycji utrzymuje średnią widownię przekraczającą 2,3 mln. Każdy odcinek ostatniej, szóstej edycji oglądało według danych Nielsen Audience Measurement 2,62 mln widzów.
Drugą najbardziej dochodową celebrytką, podobnie jak rok temu, była także gwiazda TVN – Ewa Drzyzga i jej istniejący od dwunastu lat talk-show „Rozmowy w toku". Do połowy grudnia przyciągnęła do TVN 101,9 mln zł cennikowych wydatków reklamowych. Średnia widownia każdego odcinka w 2012 r. wynosiła 1,32 mln.
Wielkie show na topie
Za Ewą Drzyzgą uplasowały się gwiazdy Polsatu: Adam Sztaba, Kora, Elżbieta Zapędowska, Wojciech Łozowski oraz Maciej Rock i Paulina Sykut, czyli jurorzy i prowadzący program „Must be the Music – Tylko muzyka". Reklamowe wpływy tego programu sięgnęły w 2012 roku 98,2 mln zł. Każda z dotychczasowych czterech edycji show miała średnią oglądalność na poziomie ponad 3,3 mln. Ostatnia, czwarta odsłona, gromadziła przed telewizorem średnio 3,35 mln widzów.
Kolejni byli w rankingu znowu podopieczni TVN. Gwiazdy „Mam talent!", czyli Agnieszka Chylińska, Małgorzata Foremniak, Robert Kozyra, Marcin Prokop i Szymon Hołownia zarobiły dla stacji 96,7 mln zł. Za nimi uplasowali się jurorzy i prowadzący „X Factora" (to także program pokazywany przez TVN): Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil, Tatiana Okupnik i Jarosław Kuźniar, którzy według cenników przynieśli nadawcy tego programu prawie 90 mln zł.