Truphone, firma telekomunikacyjna Romana Abramowicza, zaczął przygotowania do mocniejszego wejścia na polski rynek. Nowa oferta ujrzy światło dzienne po wakacjach – dowiedziała się „Rz".
Według przedstawicieli Truphone w czwartym kwartale 2013 r. wprowadzi nową usługę dla firm. Niewykluczone, że zrobi to w kooperacji z P4, operatorem sieci Play.
Międzynarodowa karta
Nową usługą będzie prawdopodobnie Truphone Zone. Polega ona na korzystaniu przez kilku użytkowników z jednej międzynarodowej taryfy obejmującej rozmowy, wiadomości i transmisję danych. To oferta przeznaczona właśnie dla firm z oddziałami za granicą lub których pracownicy często podróżują. Wykorzystuje koncepcję tzw. „międzynarodowej karty SIM", która poza krajem wydania przełącza się na lokalne numery i pozwala dzwonić po lokalnych stawkach.
Firma Abramowicza uważa, że trafiła, bo jak policzyła firma CCMI, ze względu na wysokie koszty roamingu 40 proc. dużych firm nakazuje pracownikom ograniczanie korzystania z komórki w czasie podróży zagranicznych, albo w ogóle zakazuje im rozmów i wchodzenia do Internetu.
Oferty dla polskich firm jeszcze nie ma. Amerykańskim zaproponowano m.in. współdzielony pakiet 5 tys. minut i wiadomości oraz 500 MB Internetu. Dla dwóch użytkowników to koszt 1850 zł miesięcznie.