Ważna data: 3 października 2013. Kilkanaście godzin na wszystko, czego brakuje na co dzień w biznesowym kalendarzu: zdziwienie, inspirację, światowe trendy, czas na refleksję, nieoczekiwane spotkania, uścisk dłoni konkurenta, bezpośredni kontakt z człowiekiem, czas na rozmowy.
Biznes to Rozmowy – przekonują się o tym uczestnicy kongresu od pięciu lat - to Kongres liderów opinii, poświęcony komunikacji i nowym technologiom, organizowany przez największego w kraju alternatywnego operatora telekomunikacyjnego – Netię. Co roku słuchaczami sesji, wykładów i paneli dyskusyjnych są właściciele, prezesi, dyrektorzy generalni i menedżerowie wyższego szczebla największych firm z całej Polski, reprezentujących różne sektory gospodarki: od finansów i bankowości, przez IT po szeroko rozumiany przemysł.
Zaczęło się w październiku 2009 roku – wtedy odbył się pierwszy Kongres Biznes to Rozmowy. Skąd pomysł tego kongresu – wyjaśniał wówczas zebranym Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii. Jak zdradza jeden z pracowników kreatywnego działu telekomu, inspiracja przyszła z zewnątrz. – To był pomysł agencji, który bardzo nam się spodobał, bo wpisywał się w naszą potrzebę dostarczania Klientom wiedzy, edukowania ich i inspirowania, a także umożliwiania spotkań i rozmów tym, dla których czas jest jednym z najważniejszych dóbr. Tworząc format tego wydarzenia wzorowaliśmy się na międzynarodowej konferencji TED, słynącej z charyzmatycznych mówców, krótkich acz dynamicznych sesji, nietuzinkowych tematów, emitowania materiałów online - mówi.
I tak, gościem specjalnym pierwszej edycji Kongresu był Steve Woźniak, współzałożyciel Apple. Rok później Kongres odbywał się pod hasłem „20 lat Internetu to dopiero początek", a o historii globalnej sieci opowiadał jej „ojciec chrzestny" - Tim Berners- Lee. W 2011 roku tematem wiodącym były media społecznościowe, o których opowiadała m.in. siostra założyciela Facebooka - Randi Zuckerberg. W ubiegłym roku o tym, jak zmienia się percepcja innowacyjności mówił uczestnikom Stewart Butterfield, założyciel serwisu pozwalającego współdzielić fotografie - Flickr.
Pytani o opinię na temat Kongresu jego uczestnicy – oprócz inspirującej tematyki - podkreślają za każdym razem główny walor przedsięwzięcia: to szansa na spotkanie setek ważnych i zarazem ciekawych osób polskiego biznesu. Miejsce wymiany doświadczeń i opinii, nawiązywania relacji – nie tylko biznesowych. Rzadko w jednym miejscu można spotkać tak liczne grono polskich przedsiębiorców i menedżerów najwyższego szczebla, zarówno z małych, średnich, jak i dużych firm. Ich liczba rośnie z roku na rok, co świadczy o atrakcyjności wydarzenia.