Wyniki finansowe TVN i nC+

Na koniec I półrocza miała 2,3 mln abonentów – podał TVN i zapowiedział inwestowanie w cyfrowe kanały naziemne.

Publikacja: 22.08.2013 23:55

Wyniki finansowe TVN

Wyniki finansowe TVN

Foto: Rzeczpospolita

Przy okazji raportowania wyników finansowych za II kwartał TVN podał w końcu wyniki platformy nC+, w której ma udziały wspólnie z Grupą Canal+ i Liberty Global. Na koniec czerwca nC+ miało 2,3 mln abonentów, jej średni przychód z jednego jej abonenta wynosił 63,4 zł, a całkowite przychody platformy sięgnęły 1,14 mld zł.

EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacji) platformy wynosiła w I półroczu 200 mln zł, co zdaniem analityków jest imponującym wynikiem. Udział TVN w stracie nC+ wyniósł 4,7 mln zł.  Koszty platformy związane z jej restrukturyzacją w I półroczu sięgnęły 66 mln zł. John Driscoll, członek zarządu TVN odpowiedzialny za finanse, przestrzegał, by nie zakładać podobnych, jak w I półroczu wyników nC+ także w II półroczu 2013. – W II półroczu nC+ także wykaże jakieś koszty, ale trudno mi dziś powiedzieć jakie – mówił.

2,3 mln klientów nC+

2,3 mln klientów połączonych platform n i Cyfra+ to mniej, niż wynosiłyby połączone bazy abonenckie obu tych platform pro forma (ok. 2,5 mln). Zdaniem Dominika Niszcza, analityka DM Reiffeisen, na tym spadku raczej nie zyskał jednak żaden z konkurentów. – Po pierwsze nie wiadomo, ilu klientów tu przed fuzją n i Cyfry+ miała Cyfra+, bo jej wyników nie podawano w ostatnich latach. Nie można wykluczyć, że w tym czasie ta liczba spadała. Poza tym te 200 tys. utraconych klientów to mniej więcej liczba powielających się klientów n i Cyfry+ zakładana przez nC+ – mówi. Jego zdaniem nC+ ma szansę na zrealizowanie EBITDA na zapowiadanym przez firmę poziomie 500 mln zł na koniec 2015 roku. Markus Tellenbach, prezes TVN, nie chciał podać, ilu klientów nC+ spodziewa się mieć na koniec roku.

Więcej na cyfrowe stacje

W planach na kolejne miesiące TVN ma teraz inwestowanie w nowe kanały naziemnej telewizji cyfrowej: TVN7 i TTV – ich wpływy z reklamy i sponsoringu w II kwartale wzrosły rok do roku o 24 proc. dzięki rosnącemu zasięgowi usługi.

Choć wcześniej TVN zapowiadał, że newsowo-publicystyczna stacja TTV może być rentowna w przyszłym roku, teraz tego nie potwierdza. – Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Nasze ambicje związane z tym kanałem rosną. Naszym zdaniem ma on duży potencjał, więc będziemy go teraz doinwestowywać i na tym etapie jego rozwoju szybkie osiągnięcie rentowności przez ten kanał nie jest teraz naszym priorytetem – mówił Markus Tellenbach. Podkreślał też, by nie zapominać, że kanał TVN CNBC nie zostaje zamknięty, a jedynie przekształcony.

Jak podał wczoraj branżowy newsletter Presserwis, nazwa nowej stacji to TVN 24 Biznes i Świat. – Zgłosiliśmy wniosek o taką zmianę nazwy stacji do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ale nawet kiedy już zostanie zmieniona, wciąż będziemy mogli ją korygować, więc nie musi być ona ostateczną wersją – tłumaczył Tellenbach.

Pytany o to, ile TVN rocznie płacił CNBC za możliwość używania logo amerykańskiego nadawcy, podał tylko, że to „niska sześciocyfrowa liczba".  Jak podał, stacja TVN CNBC po zmianach będzie wciąż kierowana do sfer biznesowych, ale ma zawierać więcej dziennikarskich materiałów także ze świata.

Reklama łapie oddech

Choć TVN podtrzymał oczekiwania na rok 2013 mówiące o tym, że  rynek reklamy telewizyjnej w całym roku odnotuje średni jednocyfrowy spadek, zarząd podkreślał, że sytuacja w branży jest już lepsza. – Reklamodawcy zaczynają się zachowywać spokojniej i powracają do normalnego planowania kampanii, zniknęła nerwowość widoczna w ostatnich miesiącach – mówił Tellenbach.

Przychody TVN sięgnęły w II kwartale 440 mln zł (spadek o 2,5 proc. rok do roku), EBITDA: 157 mln zł (wzrost o 10 proc.), a skorygowana o straty wynikające z posiadania udziałów w platformie nC+: 171 mln zł (wzrost o 20 proc.). Strata netto przypadająca akcjonariuszom sięgnęła w II kwartale 30 mln zł.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki m.lemanska@rp.pl

Prognozy

Więcej optymizmu w reklamie

Choć ten rok zdaniem domów mediowych zamknie się w reklamie na minusie, w przyszłym branża może wreszcie zacząć odczuwać poprawę. – Jesteśmy więc uzależnieni od kondycji rynków światowych. Tam już widać pierwsze sygnały poprawy ekonomii: w USA wzrost PKB w drugim kwartale przekroczył oczekiwania analityków i sięgnął 1,7 proc. – komentowała Lidia Kacprzycka, dyrektor zarządzająca domu mediowego Starlink, najnowszy raport o rynku reklamy w Polsce. Według niego cały rynek reklamy skurczył się w Polsce w I półroczu o 6,6 proc. do 3,5 mld zł. Kluczowe dla grup telewizyjnych wydatki na reklamę telewizyjną spadły o 6,5 proc. do 1,76 mld zł. – Redukcje budżetów najbardziej odczuły cztery największe ogólnopolskie stacje. Straciły one łącznie 14,2 proc. przychodów z reklam – podał Starlink.

Przy okazji raportowania wyników finansowych za II kwartał TVN podał w końcu wyniki platformy nC+, w której ma udziały wspólnie z Grupą Canal+ i Liberty Global. Na koniec czerwca nC+ miało 2,3 mln abonentów, jej średni przychód z jednego jej abonenta wynosił 63,4 zł, a całkowite przychody platformy sięgnęły 1,14 mld zł.

EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacji) platformy wynosiła w I półroczu 200 mln zł, co zdaniem analityków jest imponującym wynikiem. Udział TVN w stracie nC+ wyniósł 4,7 mln zł.  Koszty platformy związane z jej restrukturyzacją w I półroczu sięgnęły 66 mln zł. John Driscoll, członek zarządu TVN odpowiedzialny za finanse, przestrzegał, by nie zakładać podobnych, jak w I półroczu wyników nC+ także w II półroczu 2013. – W II półroczu nC+ także wykaże jakieś koszty, ale trudno mi dziś powiedzieć jakie – mówił.

Pozostało 81% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie