Reklama
Rozwiń
Reklama

Google ukarane we Włoszech

Włoski urząd ochrony danych osobowych ukarał Google karą wysokości 1 mln euro za zbyt słabe oznakowanie aut, które robią zdjęcia na potrzeby serwisu Street View.

Publikacja: 04.04.2014 16:02

Google ukarane we Włoszech

Foto: Bloomberg

Samochody należące do giganta z Mountain View jeździły po ulicach Włoch bez oznaczenia, które pozwoliłoby je bezbłędnie rozpoznać, co nie pozwalało ludziom obecnym w tych miejscach zdecydować, czy chcą być sfotografowani, czy nie – twierdzi włoski urząd, w uzasadnieniu wyroku.

Google tłumaczy się, że sprawa dotyczy 2010 roku i samochody dawno zostały dostosowane do włoskich wymogów.

To nie pierwsze problemy amerykańskiego koncernu. Także w innych krajach Europy Google było oskarżane o łamanie prywatności i robienie zdjęć obiektom lub osobom bez wyraźniej zgody. Podobne pozwy zostały złożone przeciwko koncernowi w USA.

Francuski regulator CNIL (Commission nationale de l'informatique et des libertés) nałożył na Google karę 100 tysięcy euro za zbieranie danych z niezabezpieczonych sieci Wi-Fi, podczas robienia zdjęć na potrzeby usług Street View. W Niemczech za zbieranie danych z sieci Wi-Fi Google zostało ukarane grzywna 150 tys. euro. W USA Google musiało zapłacić za  nielegalne zbieranie danych aż 7 mln dolarów - przeciwko koncernowi wystąpiło  38 stanów i Dystrykt Kolumbii.

 

Reklama
Reklama

 

Google przegrał w Polsce

Samochody należące do giganta z Mountain View jeździły po ulicach Włoch bez oznaczenia, które pozwoliłoby je bezbłędnie rozpoznać, co nie pozwalało ludziom obecnym w tych miejscach zdecydować, czy chcą być sfotografowani, czy nie – twierdzi włoski urząd, w uzasadnieniu wyroku.

Google tłumaczy się, że sprawa dotyczy 2010 roku i samochody dawno zostały dostosowane do włoskich wymogów.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama