Większość klientów nie chce być lojalna. Lojalność się nie opłaca i przeradza w „lojalność poligamiczną". Nie zawsze poprawa relacji z klientem oznacza wyższe zyski. Nowe technologie zwiększyły oczekiwania konsumentów wobec przejrzystości ofert firm i „ściema nie popłaca".
Takie opinie wyrażali uczestnicy pierwszej z cyklu debat Miasteczka Myśli będącej pomysłem Orange Polska.
– Nie wierzę w lojalność klientów – mówiła Natalia Hatalska, blogerka i analityk trendów. – Nie bez powodu mówi się, że dziś umiera dyrektor marketingu, a rodzi się dyrektor zarządzania doświadczeniem klienta.
Nie zgadzała się, że to konsumenci kreują trendy konsumpcyjne. – To duże globalne korporacje kreują trendy – przekonywała.
– Lojalność nie jest ważna. Na rynku jest coraz więcej młodych ludzi, dla których nie jest to wartość. Mamy coraz więcej produktów, coraz więcej tzw. marek szybkich, które pojawiają się i znikają – oceniał Krzysztof Najder, partner w firmie analitycznej Think Tank. – Wyjątek stanowić mogą usługi abonamentowe.