W grupie Zygmunta Solorza-Żaka powstała spółka Paszport Korzyści. Jej właścicielami są Polkomtel Business Development (PBD), firma zależna od operatora sieci Plus i dawny Invest Bank (dziś Plus Bank). Nowa firma odpowiada za finansowo-formalną stronę przedstawionego we wtorek mediom programu lojalnościowego przygotowanego dla klientów firm z grupy Solorza-Żaka.
PBD i Plus Bank mają po 49 proc. udziałów w nowym podmiocie. Taka struktura własnościowa jest korzystna podatkowo, a z drugiej strony pozwala udziałowcom nie pokazywać w sprawozdaniach finansowych pełnych kosztów ponoszonych przez nową spółkę.
Nazwa programu lojalnościowego nie bez powodu nawiązuje do produktu grupy z lat 90. – kultowego Paszportu Polsatu, z którym, jak mówił we wtorek Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, wiąże się wiele anegdot. – Posługiwano się nim jak dokumentem, usiłowano wbijać do niego amerykańskie wizy – mówił.
– To jest paszport 2.0 – mówił Piotr Skrzypczak, dyrektor departamentu zarządzania bazą klientów w grupie Cyfrowego Polsatu.
Podobnie jak przed laty, także teraz Polsat dostarczy klientom do skrzynek pocztowych „paszport". Tym razem książeczka zawiera zestaw ofert rabatowych smartDOM (łączy propozycje platformy telewizyjnej, sieci komórkowej i banku), opis specjalnych ofert firm partnerskich i dwie karty pozwalające korzystać z programu lojalnościowego: jedna dla abonenta, druga dla bliskiej osoby.