Polsat wraca na rynek z paszportem 2.0

Choć mógł dołączyć ?do jednego z istniejących programów lojalnościowych, właściciel Polsatu chciał mieć własny. Celuje w 600 tysięcy członków.

Publikacja: 14.05.2014 11:45

Firmy Zygmunta Solorza-Żaka budują pakiet usług

Firmy Zygmunta Solorza-Żaka budują pakiet usług

Foto: Rzeczpospolita

W grupie Zygmunta Solorza-Żaka powstała spółka Paszport Korzyści. Jej właścicielami są Polkomtel Business Development (PBD), firma zależna od operatora sieci Plus i dawny Invest Bank (dziś Plus Bank). Nowa firma odpowiada za finansowo-formalną stronę przedstawionego we wtorek mediom programu lojalnościowego przygotowanego dla klientów firm z grupy Solorza-Żaka.

PBD i Plus Bank mają po 49 proc. udziałów w nowym podmiocie. Taka struktura własnościowa jest korzystna podatkowo, a z drugiej strony pozwala udziałowcom nie pokazywać w sprawozdaniach finansowych pełnych kosztów ponoszonych przez nową spółkę.

Nazwa programu lojalnościowego nie bez powodu nawiązuje do produktu grupy z lat 90. – kultowego Paszportu Polsatu, z którym, jak mówił we wtorek Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, wiąże się wiele anegdot. – Posługiwano się nim jak dokumentem, usiłowano wbijać do niego amerykańskie wizy – mówił.

– To jest paszport 2.0 – mówił Piotr Skrzypczak, dyrektor departamentu zarządzania bazą klientów w grupie Cyfrowego Polsatu.

Podobnie jak przed laty, także teraz Polsat dostarczy klientom do skrzynek pocztowych „paszport". Tym razem książeczka zawiera zestaw ofert rabatowych smartDOM (łączy propozycje platformy telewizyjnej, sieci komórkowej i banku), opis specjalnych ofert firm partnerskich i dwie karty pozwalające korzystać z programu lojalnościowego: jedna dla abonenta, druga dla bliskiej osoby.

Aby skorzystać z programu, abonent musi się wykazać aktywnością: zarejestrować kartę na specjalnej stronie WWW, tworząc konto internetowe w systemie przygotowanym na tę okoliczność, a w przypadku chęci skorzystania z rabatów na usługi telekomunikacyjne i telewizyjne – zgłaszać taką chęć przed upływem terminu płatności faktur.

Kosztów przygotowania i promocji programu lojalnościowego nie ujawniono. Partnerzy Cyfrowego Polsatu: TelePizza, PKN Orlen, Eurocash (właściciel sieci sklepów franczyzowych: Delikatesy Centrum, Euro, Gama, Groszek, Lewiatan) czy AXA Assistance, partycypują w kosztach kampanii promocyjnej. Ma ich być z czasem więcej.

Według przedstawicieli Cyfrowego Polsatu grupa liczy, iż z programu skorzysta przynajmniej 10 proc. z 6 mln gospodarstw domowych obsługiwanych przez Cyfrowy Polsat i Polkomtel.

Oczekiwania te oparte są na wynikach badań firmy doradztwa strategicznego McKinsey & Co, mówiących, że w programach lojalnościowych uczestniczy właśnie taki odsetek osób spośród tych, do których są one adresowane.

W grupie Zygmunta Solorza-Żaka powstała spółka Paszport Korzyści. Jej właścicielami są Polkomtel Business Development (PBD), firma zależna od operatora sieci Plus i dawny Invest Bank (dziś Plus Bank). Nowa firma odpowiada za finansowo-formalną stronę przedstawionego we wtorek mediom programu lojalnościowego przygotowanego dla klientów firm z grupy Solorza-Żaka.

PBD i Plus Bank mają po 49 proc. udziałów w nowym podmiocie. Taka struktura własnościowa jest korzystna podatkowo, a z drugiej strony pozwala udziałowcom nie pokazywać w sprawozdaniach finansowych pełnych kosztów ponoszonych przez nową spółkę.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie