Gruper kończy 4 lata

Serwisy takie jak Groupon czy Gruper na pewno przekonały wielu użytkowników Internetu do robienia w ten sposób także zakupów.

Publikacja: 22.05.2014 12:13

Gruper kończy 4 lata

Foto: Bloomberg

Pierwszym serwisem zakupów grupowych w Polsce był Gruper, który powstał cztery lata temu. Niedługo później na nasz rynek wszedł także globalny potentat nowego segmentu czyli Groupon. Pomysł był w sumie prosty – użytkownicy mogli kupować promocyjne karnety na wyjścia do restauracji, gabinetów kosmetycznych czy pobyty w hotelach pod warunkiem, że z oferty skorzysta z góry określona liczba osób.

Rynek eksplodował – w szczytowym momencie powodzenia z zakupów grupowych korzystał nawet 8 mln Polaków. Dzisiaj jest ich sporo mniej, ponieważ dla wielu po osłabnięciu efektu nowości brakowało już motywacji do dalszych zakupów.

Jednak stała grupa pozostała i co więcej firmy nie narzekają na brak klientów. Z badania IRCenter dla Grupera wynika, że 70 proc. użytkowników zakupów grupowych kupuje coś w internecie co najmniej raz na miesiąc. Dokonują oni zakupów w wielu różnych miejscach – nie tylko na serwisach zakupów grupowych. Z zakupów grupowych te osoby korzystają również regularnie, ale rzadziej niż z innych form zakupów online

Użytkownicy zakupów grupowych są bardzo lojalni względem tej kategorii e-commerce – 90 proc. z nich korzysta z tej formy zakupów od co najmniej dwóch lat. W internecie najczęściej kupują usługi i produkty związane ze zdrowiem i urodą. Dwie trzecie z tych osób dzięki internetowi korzysta z usług związanych z turystyką i relaksem. Poza Internetem te osoby najczęściej wydają pieniądze w lokalach gastronomicznych i na kulturę.

Z badania wynika również iż najpopularniejszą kategorią ofert zakupów grupowych jest zdrowie i uroda – zarówno ogólnie w internecie, jak i w ramach serwisów zakupów grupowych.

- Firma przeszła istotną restrukturyzację optymalizując koszty działalności, automatyzując procesy obsługi merchantów, rozliczania ofert. Po urealnieniu wydatków na reklamę ilość użytkowników i odwiedzin mocno spadła, natomiast transakcyjność ruchu generowanego przez naszych użytkowników zdecydowanie się poprawiła. Okres spadków mamy już za sobą. Teraz czas na rozwój programu lojalnościowego i samej oferty serwisu. Podlegamy tym samym prawidłom co każdy biznes e-commerce. - komentuje Prezes gruper.pl Piotr Majcherkiewicz.

Badanie pokazało że ponad 60 proc. użytkowników portalu przegląda oferty turystyczne co najmniej raz w miesiącu (36 proc. robi to minimum raz w tygodniu). Aż 38 proc. respondentów ujawniło że od chwili pojawienia się oferty turystycznej na portalach zakupów grupowych korzystają z tego typu ofert częściej, 22 proc. zadeklarowało dodatkowo że wydaje od tamtej chwili więcej na usługi turystyczne. Można pokusić się o stwierdzenie że zakupy grupowe dzięki swojej ofercie wpłynęły w sposób pozytywny na rozwój rynku usług turystycznych w Polsce.

Pierwszym serwisem zakupów grupowych w Polsce był Gruper, który powstał cztery lata temu. Niedługo później na nasz rynek wszedł także globalny potentat nowego segmentu czyli Groupon. Pomysł był w sumie prosty – użytkownicy mogli kupować promocyjne karnety na wyjścia do restauracji, gabinetów kosmetycznych czy pobyty w hotelach pod warunkiem, że z oferty skorzysta z góry określona liczba osób.

Rynek eksplodował – w szczytowym momencie powodzenia z zakupów grupowych korzystał nawet 8 mln Polaków. Dzisiaj jest ich sporo mniej, ponieważ dla wielu po osłabnięciu efektu nowości brakowało już motywacji do dalszych zakupów.

Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć