Gruper kończy 4 lata

Serwisy takie jak Groupon czy Gruper na pewno przekonały wielu użytkowników Internetu do robienia w ten sposób także zakupów.

Publikacja: 22.05.2014 12:13

Gruper kończy 4 lata

Foto: Bloomberg

Pierwszym serwisem zakupów grupowych w Polsce był Gruper, który powstał cztery lata temu. Niedługo później na nasz rynek wszedł także globalny potentat nowego segmentu czyli Groupon. Pomysł był w sumie prosty – użytkownicy mogli kupować promocyjne karnety na wyjścia do restauracji, gabinetów kosmetycznych czy pobyty w hotelach pod warunkiem, że z oferty skorzysta z góry określona liczba osób.

Rynek eksplodował – w szczytowym momencie powodzenia z zakupów grupowych korzystał nawet 8 mln Polaków. Dzisiaj jest ich sporo mniej, ponieważ dla wielu po osłabnięciu efektu nowości brakowało już motywacji do dalszych zakupów.

Jednak stała grupa pozostała i co więcej firmy nie narzekają na brak klientów. Z badania IRCenter dla Grupera wynika, że 70 proc. użytkowników zakupów grupowych kupuje coś w internecie co najmniej raz na miesiąc. Dokonują oni zakupów w wielu różnych miejscach – nie tylko na serwisach zakupów grupowych. Z zakupów grupowych te osoby korzystają również regularnie, ale rzadziej niż z innych form zakupów online

Użytkownicy zakupów grupowych są bardzo lojalni względem tej kategorii e-commerce – 90 proc. z nich korzysta z tej formy zakupów od co najmniej dwóch lat. W internecie najczęściej kupują usługi i produkty związane ze zdrowiem i urodą. Dwie trzecie z tych osób dzięki internetowi korzysta z usług związanych z turystyką i relaksem. Poza Internetem te osoby najczęściej wydają pieniądze w lokalach gastronomicznych i na kulturę.

Z badania wynika również iż najpopularniejszą kategorią ofert zakupów grupowych jest zdrowie i uroda – zarówno ogólnie w internecie, jak i w ramach serwisów zakupów grupowych.

- Firma przeszła istotną restrukturyzację optymalizując koszty działalności, automatyzując procesy obsługi merchantów, rozliczania ofert. Po urealnieniu wydatków na reklamę ilość użytkowników i odwiedzin mocno spadła, natomiast transakcyjność ruchu generowanego przez naszych użytkowników zdecydowanie się poprawiła. Okres spadków mamy już za sobą. Teraz czas na rozwój programu lojalnościowego i samej oferty serwisu. Podlegamy tym samym prawidłom co każdy biznes e-commerce. - komentuje Prezes gruper.pl Piotr Majcherkiewicz.

Badanie pokazało że ponad 60 proc. użytkowników portalu przegląda oferty turystyczne co najmniej raz w miesiącu (36 proc. robi to minimum raz w tygodniu). Aż 38 proc. respondentów ujawniło że od chwili pojawienia się oferty turystycznej na portalach zakupów grupowych korzystają z tego typu ofert częściej, 22 proc. zadeklarowało dodatkowo że wydaje od tamtej chwili więcej na usługi turystyczne. Można pokusić się o stwierdzenie że zakupy grupowe dzięki swojej ofercie wpłynęły w sposób pozytywny na rozwój rynku usług turystycznych w Polsce.

Pierwszym serwisem zakupów grupowych w Polsce był Gruper, który powstał cztery lata temu. Niedługo później na nasz rynek wszedł także globalny potentat nowego segmentu czyli Groupon. Pomysł był w sumie prosty – użytkownicy mogli kupować promocyjne karnety na wyjścia do restauracji, gabinetów kosmetycznych czy pobyty w hotelach pod warunkiem, że z oferty skorzysta z góry określona liczba osób.

Rynek eksplodował – w szczytowym momencie powodzenia z zakupów grupowych korzystał nawet 8 mln Polaków. Dzisiaj jest ich sporo mniej, ponieważ dla wielu po osłabnięciu efektu nowości brakowało już motywacji do dalszych zakupów.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie