Internet przyciąga starszych klientów

E-sklepy chwalą się, że już za nawet kilkanaście procent sprzedaży odpowiadają osoby powyżej 55 roku życia

Aktualizacja: 20.01.2015 15:59 Publikacja: 20.01.2015 14:44

Internet przyciąga starszych klientów

Foto: Bloomberg

Z roku na rok rośnie liczba, które robią zakupy w sieci, a szczególnie dotyczy to konsumentów starszych, dotychczas pomijanych w analizach e-commerce. Ta grupa e-konsumentów staje się coraz liczniejsza, co potwierdzają choćby dane sklepu Merlin.pl – w ub. roku aż 13 proc. nowych klientów stanowiły osoby z grup 55-64 oraz 64+. W badanym okresie, co szósta transakcja w e-sklepie była wykonywana przez tę grupę klientów.

Średni wiek osób kupujących w sieci systematycznie rośnie. Choć według danych Merlin.pl, najliczniejszą grupę kupujących stanowią osoby w wieku 25-34, to z pewnością klienci ze starszych pokoleń nie są już w sieci grupą niszową. Co więcej, w porównaniu do wybranych młodszych grup wiekowych, nie tylko uważniej śledzą ofertę e-sklepu, ale również częściej wybierają się na zakupy.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie