Reklama

Miliony złotych na produkcje filmowe

Polski Instytut Sztuki Filmowej zanotował w 2016 r. ponad 200 mln zł przychodu. Na produkcje filmowe chce przeznaczyć połowę tej kwoty.

Publikacja: 09.10.2017 19:57

Miliony złotych na produkcje filmowe

Foto: 123RF

PISF działa z jednej strony dzięki dotacjom z resortu kultury, tantiemom z eksploatacji filmów, w których powstaniu partycypuje, odsetkom od udzielanych pożyczek, ale zadania statutowe wypełnia przede wszystkim dzięki wprowadzonym ustawowo opłatom od właścicieli kin, nadawców telewizyjnych i platform dystrybucyjnych. Podmioty te uiszczają 1,5 proc. przychodu z filmowej działalności.

W 2016 roku, pierwszym  pełnym roku pod kierownictwem Magdaleny Sroki, instytut zanotował ponad 200 mln zł przychodów, co oznacza, że były one wyższe niż rok wcześniej. Wówczas wynosiły one nieco ponad 190 mln zł. Stało się tak, mimo że dotacje, jakie otrzymały, były niższe niż rok wcześniej: wyniosły 12,1 mln zł, podczas gdy w 2015 r. blisko 14 mln zł. Instytut ponownie zanotował zyski, ale mniejsze niż rok wcześniej. Netto zarobił 0,36 mln zł, podczas gdy rok wcześniej 0,48 mln zł. Sporo inwestował i więcej niż rok wcześniej pożyczał. W sumie przeznaczył na inwestycje ponad 27 mln zł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama