Janusz Kaniewski należy do pokolenia projektantów – jak Oskar Zieta, Tomek Rygalik, Dorota Koziara - którzy po sukcesach za granicą, odkryli wielką szansę rozwoju designu w kraju. Zauważyli, że życie w Polsce nabiera szybszego tempa i około 2007 roku niezależnie od siebie znaleźli się znów w ojczyźnie, bo jak mówi Kaniewski „Odkryliśmy Polskę jako kraj cały do zbudowania".
W Warszawie prowadzi obecnie autorskie studio Janusz Kaniewski Design. Zaliczany jest do czołówki najbardziej kreatywnych projektantów, a jednocześnie nie zaprzestaje działać w designie światowym. Ukończył Transportation Design w Istituto Europeo di Design w Turynie i jest wykładowcą tej uczelni oraz Royal College of Art w Londynie. Należy do teamu projektantów Pininfariny i Ferrari. Działa też jako doradca prezydenta Gdyni do spraw estetyki miasta i był kuratorem festiwalu Gdynia Design Days 2012. Projektuje samochody, pojazdy specjalistyczne, architekturę i grafikę.
O samochodach wie chyba wszystko. Przez 17 lat zajmował się pracami graficznymi przy reklamach fiata w Polsce w studio Leo Burnett Warszawa. Dekadę spędził we Włoszech na projektowanie elementów stylistycznych i „twarzy samochodów": Fiat Bravo, Lancia Thesis, Lancia Delta, Alfa Romeo MiTo, Alfa Romeo Giulietta, Ferrari California, Ferrarii 458 Italia. Opracowywał także nowy XXI-wieczny wizerunek Fiata, w tym jego czerwone logo. Zaprojektował m.in. specjalną ekspozycyjną ciężarówką dla KOŁA, komfortowy kamper o rozsuwanych ścianach i ciężarówkę dla rajdowca (mobilny apartament z garażem na 3 samochody wyścigowe).
Jako projektant wszechstronny ma w dorobku także dokonania, m.in. fotel kolejowy TAPS, „Projekt marzeń" – innowacyjne prototypowe urządzenie z oprogramowaniem wymyślonym przez Adama Wardina - kompozytora z Trójmiasta, korygujące muzyczne dysonanse elektronicznych instrumentów, jak i ... nową markową szklankę Żywca.