Reklama

Arabskie mikrotony we Wrocławiu

Światowa premiera kompozycji Amira ElSaffara zamówionej przez Festiwal Jazztopad i wykonana z polskimi muzykami połączyła w sobotni wieczór Wschód z Zachodem.

Publikacja: 25.11.2018 11:13

Arabskie mikrotony we Wrocławiu

Foto: Fotorzepa, Marek Dusza

Amir ElSaffar urodził się w Ameryce, jest synem naukowca, imigranta z Iraku. Po studiach muzycznych w Ameryce, Amir poleciał do Bagdadu by poznać tradycyjną muzykę arabską makam. Odtąd oryginalne mikrotonowe interwały i związane z nimi arabskie wzorce melodyczne charakteryzują twórczość tego trębacza i wirtuoza instrumentu santur, podobnego do naszych cymbałów.

Zapowiadając koncert w Sali Czerwonej Narodowego Forum Muzyki dyrektor artystyczny festiwalu Jazztopad Piotr Turkiewicz podkreślił, że już cztery lata temu umawiał się z artystą na występ we Wrocławiu. Warto było czekać. Dzieło napisane na kwartet smyczkowy, kontrabas, klarnet, trąbkę i głos miało tu swą prapremierę. – My też będziemy słyszeć je po raz pierwszy – zażartował kompozytor. Wykonanie powierzył klarneciście Wacławowi Zimplowi, kontrabasiście Ksaweremu Wójcińskiemu i Lutosławski Quartet. Sam zagrał na trąbce, śpiewał i dyrygował zespołem.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Jubileuszowa gala wręczenia nagród Koryfeusz Muzyki Polskiej 2025
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kultura
Wizerunek to potęga: pantofelki kochanki Edwarda VIII na Zamku Królewskim
Kultura
Czytanie ma tylko dobre strony
Kultura
Popkulturowa kariera „Stańczyka", czyli od muralu w Paryżu do okładki płyty Lady Gaga
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kultura
Polski projekt z nagrodą DesignEuropa Awards 2025
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama