„Cardillac": Od jubilera mordercy do tańczącego Draculi

W ten piątek odbędzie się premiera „Cardillaca", a już od wtorku można kupować bilety na następny sezon z sześcioma nowymi tytułami.

Publikacja: 20.06.2021 18:36

„Cardillac": Od jubilera mordercy do tańczącego Draculi

Foto: materiały prasowe

Spektakl w reżyserii Mariusza Trelińskiego i z udziałem Tomasza Koniecznego miał być wydarzeniem roku w Operze Narodowej, ale z powodu lockdownu „Cardillac" Paula Hindemitha – opowieść o paryskim jubilerze mordercy – nie mogła trafić na scenę. Wreszcie udało się znaleźć kolejny termin i jeszcze w czerwcu tę inscenizację, zupełnie nieprzystającą do stereotypowych wyobrażeń do operze, będzie można obejrzeć trzykrotnie.

W nowym sezonie w Operze Narodowej zostaną zrealizowane dwie inne premiery, które nie mogły dojść do skutku w pandemii. Dyrektor Royal Danish Opera, John Fulljames przygotuje „Fidelia" Beethovena w międzynarodowej obsadzie (październik), a Barbara Wysocka przeniesie „Cyganerię" Puccinego do Nowego Jorku lat 70. XX wieku (grudzień).

Na pierwsze miesiące 2022 r. Mariusz Treliński zapowiada swój powrót do „Borysa Godunowa" Musorgskiego, którego inscenizował ponad dekadę temu. Nowa wersja ma być bardziej szekspirowska w klimacie. Publiczność będzie miała okazję poznać też zapomnianą „Barbarę Radziwiłłównę" skomponowaną w 1888 r. przez ucznia Moniuszki, Henryka Jareckiego.

Ciekawe propozycje ma Polski Balet Narodowy. Na listopad zapowiadany jest wieczór „Exodus/Bieguni–Harnasie" z muzyką Kilara i Szymanowskiego zrealizowany przez Annę Hop i Izadorę Weiss, a w 2022 r. Krzysztof Pastor zaprosi na premierę swej baletowej opowieści o Draculi ułożoną także do utworów Kilara.

Mocna obecność tego kompozytora w repertuarze nie dziwi, w przyszłym roku przypada 90. rocznica urodzin Wojciecha Kilara. Zaplanowany jest więc specjalny wieczór jemu poświęcony. Koncertów będzie zresztą więcej, gdyż dyrektor muzyczny teatru, Patrick Fournillier chce systematycznie prezentować orkiestrę Opery Narodowej w repertuarze symfonicznym.

A już we wrześniu Opera Narodowa wraz z Teatrem Narodowym zapowiada wyjątkowy koncert „Norwidowskie Theatrum Mundi" z okazji 200. rocznicy urodzin Cypriana Kamila Norwida.

Od wtorku rozpoczyna się sprzedaż biletów na wszystkie spektakle do końca roku.

Spektakl w reżyserii Mariusza Trelińskiego i z udziałem Tomasza Koniecznego miał być wydarzeniem roku w Operze Narodowej, ale z powodu lockdownu „Cardillac" Paula Hindemitha – opowieść o paryskim jubilerze mordercy – nie mogła trafić na scenę. Wreszcie udało się znaleźć kolejny termin i jeszcze w czerwcu tę inscenizację, zupełnie nieprzystającą do stereotypowych wyobrażeń do operze, będzie można obejrzeć trzykrotnie.

W nowym sezonie w Operze Narodowej zostaną zrealizowane dwie inne premiery, które nie mogły dojść do skutku w pandemii. Dyrektor Royal Danish Opera, John Fulljames przygotuje „Fidelia" Beethovena w międzynarodowej obsadzie (październik), a Barbara Wysocka przeniesie „Cyganerię" Puccinego do Nowego Jorku lat 70. XX wieku (grudzień).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Kultura
Warszawa: Majówka w Łazienkach Królewskich
Kultura
Plenerowa wystawa rzeźb Pawła Orłowskiego w Ogrodach Królewskich na Wawelu
Kultura
Powrót strat wojennych do Muzeum Zamkowego w Malborku
Kultura
Decyzje Bartłomieja Sienkiewicza: dymisja i eurowybory
Kultura
Odnowiony Pałac Rzeczypospolitej zaprezentuje zbiory Biblioteki Narodowej
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił