Połączenie z portalami społecznościowymi na basenie? Polecenie przelewu czy ważna biznesowa umowa przesłana z taksówki między kolejnym spotkaniem a randką? Jeszcze dziesięć lat temu w Polsce traktowano to jako science fiction.
Potencjalny internauta borykał się bowiem z problemami związanymi z jakością stałego łącza SDI (Szybko Dostęp do Internetu) o prędkości nieprzekraczającej 115 kb/s, a i to tylko przy sprzyjających warunkach technicznych.
Dziś wygrywa szybkość, dostępność i jakość usługi. To oznacza, że coraz częściej użytkownicy Internetu rezygnują z dostępu do sieci za pomocą kabla na rzecz mobilnego Internetu oferowanego głównie przez operatorów telefonii komórkowej.
Jak wynika z zeszłorocznych badań Consumer Connection System, już co piąty Polak korzysta z mobilnego Internetu. Liczbę jego użytkowników sami operatorzy szacują na ponad 3 mln. Najwięcej abonentów z tej liczby, bo ponad 1 mln, ma mieć sieć Play.
Podpisuj na krótko
Jak informował niedawno portal Parkiet.com, według analizy przeprowadzonej przez firmę doradczą Audytel przychody operatorów z mobilnej transmisji danych wyniosły w 2011 r. 2,3 mld zł. W praktyce oznacza to, że dostawcy mobilnego Internetu jeszcze wzmogą wyścig o zdobycie klienta.