Reklama
Rozwiń

mBank musi oddać 100 tys. zł klientowi - ofierze phishingu

100 tys. zł ma zwrócić mBank klientowi, którego konto zostało okradzione metodą phishingu. Według Sądu Okręgowego w Warszawie klient nie dopuścił się dużego niedbalstwa, a bank nie informował o zagrożeniu w wystarczający sposób.

Aktualizacja: 09.08.2018 11:50 Publikacja: 09.08.2018 11:00

mBank musi oddać 100 tys. zł klientowi - ofierze phishingu

Foto: Adobe Stock

dgk

Phishing to metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję, w celu wyłudzenia określonych informacji (np. danych logowania, szczegółów karty kredytowej) lub nakłonienia ofiary do określonych działań.

W tym przypadku poszkodowany otrzymał fałszywego e-maila, który po otwarciu zainstalował na jego komputerze złośliwe oprogramowanie. Gdy zalogował się na swoje konto w banku, na ekranie  pojawił się komunikat łudząco podobny do komunikatów wysyłanych przez mBank, że ze względu na częste ataki wszystkie transakcje są dodatkowo ubezpieczane.  Mężczyzna dwukrotnie próbował je ominąć, ale to się nie udało. W końcu zalogował się na konto przez podmieniony link. Nie zdawał sobie sprawy,  że uruchomiło to procedurę ustanowienia nowego zaufanego odbiorcy, do którego przelewy nie wymagają dodatkowej autoryzacji tj. podania kodu z SMS. Dzięki temu złodziej w trzech przelewach wyprowadził z konta 100 tys. zł.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców