Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował praktyki stosowane przez Dominet Bank SA. W regulaminie lokat terminowych bank zastrzegł, że może dokonywać zmian w tym dokumencie i będą one ogłaszane w jego placówkach w sposób ogólnodostępny, czyli np. poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń czy zapewnienie prawa wglądu klientom do zmienionego regulaminu.
Dodatkowo postanowił, że jeśli klient z powodu zmian w regulaminie nie wypowie umowy wciągu 14 dni, to bank zakłada, że zmienione postanowienia obowiązują od daty ich zmiany. Tak skonstruowany zapis powoduje, że klient, który chce uniknąć konsekwencji zmian w regulaminie (a mogą one przecież dotyczyć tak istotnych kwestii, jak np. warunki zerwania lokaty), musiałby co14 dni udawać się do banku, aby sprawdzić, czy ten przypadkiem nie dokonał jakichś zmian.
Tego rodzaju praktyki były kwestionowane przez sąd również w sprawie PKO BP.
Zapis zawarty w regulaminie Dominet Banku SA stanowi zakazaną klauzulę umowną, która narusza interesy konsumenta, w tym wypadku posiadacza rachunku - orzekł sąd. Bank zapewnia bowiem sobie uprawnienie do dowolnej zmiany umowy (regulamin, jako załącznik, stanowi integralną jej część).
-W świetle obecnych przepisów przedsiębiorca ma obowiązek dostarczyć konsumentowi zmieniony wzorzec umowy - mówi Violetta Piłka, radca prezesa w Departamencie Polityki Konsumenckiej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Chodzi o to, aby konsument miał możliwość ustosunkowania się do takich zmian i odstąpienia od umowy, jeśli ich nie zaakceptuje - dodaje.