Dziś przeniesienie numeru telefonicznego w sieci nie nastręcza specjalnych trudności. Tak jest w sieci stacjonarnej i ruchomej (komórkowej). Jest to usługa bezpłatna i dość szybka. Pozwala na zachowanie dotychczasowego numeru telefonu abonenta albo użytkownika usługi przedpłaconej (telefonów na kartę) z jednoczesną możliwością wyboru operatora.
Zwykle decydujemy się na takie rozwiązanie, bo nowy operator jest tańszy albo oferuje dodatkowe i wszechstronne usługi. Na przeniesienie numeru pozwala [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=55DFC4CA5CA859C79DE47A2AB817A3FF?id=174502]prawo telekomunikacyjne[/link] w art. 71 ust. 1. Co musimy zrobić, aby wszcząć procedurę zmiany?
[srodtytul]Zaczynamy od wniosku[/srodtytul]
Najpierw niezbędne jest złożenie pisemnego wniosku do nowego dostawcy usług telekomunikacyjnych. Określić musimy w nim sposób, w jaki nowy dostawca ma nas poinformować o rozpoczęciu świadczenia usług. Mamy tu wybór. Możemy prosić o informację telefoniczną, za pośrednictwem poczty elektronicznej, a nawet komunikatu esemesowego.
Przepisy określają czas, jaki ma dostawca na rozpatrzenie wniosku. Mianowicie jest to sześć godzin w wypadku sieci ruchomych, jeśli wniosek składany jest osobiście, albo trzy dni robocze, jeśli wysyłany jest on pocztą. Gdy wniosek dotyczy sieci stacjonarnej i został złożony osobiście, jest to jeden dzień roboczy, gdy zaś został wysłany listownie, to nowy dostawca ma 14 dni na jego rozpatrzenie.