Reklama
Rozwiń

Opóźnione loty, cofanie liczników w autach, dropshipping. Są pomysły na lepszą ochronę konsumentów

Zmiany w prawie dotyczące praw pasażerów (samolotów, autobusów, statków), sprawdzania historii kupowanych pojazdów czy tzw. dropshippingu czyli pośredników internetowych udających sklepy – to propozycję ECC-Net na wzmocnienie ochrony konsumentów.

Publikacja: 19.04.2025 08:40

Opóźnione loty, cofanie liczników w autach, dropshipping. Są pomysły na lepszą ochronę konsumentów

Foto: Adobe Stock

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) to organizacja zrzeszająca biura doradzające konsumentom we wszystkich krajach UE, która pomaga w polubownym rozstrzyganiu sporów transgranicznych w ramach Unii. W 2024 r. obsłużyła ponad 130 tys. osób, a 59 proc. spraw zakończyło się pozytywnie dla konsumentów. Na podstawie swoich doświadczeń przedstawiła ona Komisji Europejskiej propozycje koniecznych zmian w prawie, które miałyby wzmocnić ochronę konsumencką w UE.

Lepsza ochrona podróżnych – kwestie zagubionego bagażu, przesiadek i niewypłacalności przewoźnika

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Prawo w Polsce
Ruch Adama Bodnara ws. wyborów prezydenckich. Będzie ponowne liczenie głosów
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Prawnicy ze stolicy rozczarowani po zjeździe adwokatury. „Wstydźcie się”
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców
Konsumenci
Nabici w Amber Gold: wiadomo, kiedy zapadnie wyrok