Reklama

Opóźnione loty, cofanie liczników w autach, dropshipping. Są pomysły na lepszą ochronę konsumentów

Zmiany w prawie dotyczące praw pasażerów (samolotów, autobusów, statków), sprawdzania historii kupowanych pojazdów czy tzw. dropshippingu czyli pośredników internetowych udających sklepy – to propozycję ECC-Net na wzmocnienie ochrony konsumentów.

Publikacja: 19.04.2025 08:40

Opóźnione loty, cofanie liczników w autach, dropshipping. Są pomysły na lepszą ochronę konsumentów

Foto: Adobe Stock

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) to organizacja zrzeszająca biura doradzające konsumentom we wszystkich krajach UE, która pomaga w polubownym rozstrzyganiu sporów transgranicznych w ramach Unii. W 2024 r. obsłużyła ponad 130 tys. osób, a 59 proc. spraw zakończyło się pozytywnie dla konsumentów. Na podstawie swoich doświadczeń przedstawiła ona Komisji Europejskiej propozycje koniecznych zmian w prawie, które miałyby wzmocnić ochronę konsumencką w UE.

Lepsza ochrona podróżnych – kwestie zagubionego bagażu, przesiadek i niewypłacalności przewoźnika

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Szef opublikował zdjęcie „chorej” pracownicy na weselu. Ekspert: „Nie zastanowił się”
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
Deregulowanie po kawałku, czyli zmiany w e-licytacjach komorniczych
Sądy i trybunały
Minister Waldemar Żurek nie posłuchał kolegiów. Są kolejne dymisje w sądach
Reklama
Reklama