Nowe przepisy mają pomóc w walce z niechcianymi połączeniami

Od 26 września 2024 roku przedsiębiorcy telekomunikacyjni muszą aktywnie przeciwdziałać oszustwom telefonicznym - przypomina Ministerstwo Cyfryzacji.

Publikacja: 26.09.2024 18:59

Nowe przepisy mają pomóc w walce z niechcianymi połączeniami

Foto: Adobe Stock

mat

Chodzi o walkę z tzw. CLI spoofing. To metoda, w której przestępca dzwoni, podszywając się pod znany numer telefonu, np. bliskiej osoby lub urzędu. Ofiara myśli, że dzwoni ktoś zaufany i może zostać nakłoniona do przekazania swoich danych osobowych lub finansowych. Przykładami takich fałszywych połączeń są m.in. połączenia przychodzące z zagranicy, gdy telefon znajduje się w Polsce, numery niezgodne z polskimi standardami (za dużo lub za mało cyfr) czy numery alarmowe (służby nigdy nie dzwonią z takich numerów do osób prywatnych).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Dobra osobiste
Ksiądz pozwał biskupa. Jest wyrok Sądu Najwyższego w bezprecedensowej sprawie
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Praca, Emerytury i renty
Czy można otrzymać dwie 13. emerytury? ZUS stawia sprawę jasno
Prawo karne
Jest decyzja sądu ws. Zbigniewa Ziobry. Były minister nie trafi do aresztu
Praca, Emerytury i renty
Zmiany w terminach wypłat 800 plus. Harmonogram przelewów w kwietniu 2025
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Praca, Emerytury i renty
Zmiany w wypłatach 13. emerytury. Terminy przelewów w kwietniu 2025
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście