Nowe przepisy mają pomóc w walce z niechcianymi połączeniami

Od 26 września 2024 roku przedsiębiorcy telekomunikacyjni muszą aktywnie przeciwdziałać oszustwom telefonicznym - przypomina Ministerstwo Cyfryzacji.

Publikacja: 26.09.2024 18:59

Nowe przepisy mają pomóc w walce z niechcianymi połączeniami

Foto: Adobe Stock

mat

Chodzi o walkę z tzw. CLI spoofing. To metoda, w której przestępca dzwoni, podszywając się pod znany numer telefonu, np. bliskiej osoby lub urzędu. Ofiara myśli, że dzwoni ktoś zaufany i może zostać nakłoniona do przekazania swoich danych osobowych lub finansowych. Przykładami takich fałszywych połączeń są m.in. połączenia przychodzące z zagranicy, gdy telefon znajduje się w Polsce, numery niezgodne z polskimi standardami (za dużo lub za mało cyfr) czy numery alarmowe (służby nigdy nie dzwonią z takich numerów do osób prywatnych).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Prawo w Polsce
Hołownia pozywa w trybie wyborczym. „Zmierzymy się w sądzie, Panie Sławku"
Sądy i trybunały
Zespół Rafała Brzoski przedstawił nowe propozycje. Takie zmiany mogą czekać sądy
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w mObywatelu z zaskakującymi komunikatami. Ministerstwo radzi
Nieruchomości
Służebność przesyłu. Sąd Najwyższy zdecyduje o zasiedzeniu
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w Polsce
MEN szykuje bat na wagarowiczów. Barbara Nowacka zapowiada zmianę przepisów