Reklama
Rozwiń

Operator parkingów zwróci niesłusznie pobrane opłaty za brak biletu

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że firma WEIP m.in. ograniczała możliwość składania reklamacji. Zobowiązał też spółkę do zwrotu niesłusznie pobranych opłat za parkowanie aut.

Publikacja: 19.03.2024 12:15

Operator parkingów zwróci niesłusznie pobrane opłaty za brak biletu

Foto: Adobe Stock

WEIP zarządza licznymi parkingami komercyjnymi w Polsce, m.in. przy szpitalach czy centrach handlowych. Na jej praktyki wpłynęły do UOKiK liczne skargi konsumentów. Chodziło przede wszystkim o sytuację, gdy na klienta nałożono dodatkową opłatę za brak biletu parkingowego w widocznym miejscu, bo np. zsunął się on za wycieraczkę, albo parkujący miał go przy sobie. Co więcej, nawet jeśli w ramach złożonej reklamacji taki konsument udowodnił, że w chwili nałożenia kary miał ważny bilet parkingowy, opłata i tak była nakładana.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Praca, Emerytury i renty
Bogdan Święczkowski interweniuje u prezesa ZUS. „Problem dotyczy tysięcy osób"
Zawody prawnicze
„Sądy przekazały sprawy radcom”. Dziekan ORA o skutkach protestu adwokatów
Konsumenci
Tysiąc frankowiczów wygrywa z mBankiem. Prawomocny wyrok w głośnej sprawie
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono