Reklama

Ogromna kara dla Canal+. Miał być prezent, była dodatkowa umowa

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 46 mln zł kary na Canal+ Polska za wprowadzanie klientów w błąd podczas akcji promocyjnej. Operator telewizyjny ma też zwrócić środki abonentom.

Publikacja: 08.01.2024 09:56

Siedziba Canal+

Siedziba Canal+

Foto: PAP/ Jacek Turczyk

mat

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeanalizował kilkaset nagrań rozmów sprzedażowych konsultantów Canal+. Wątpliwości  wzbudziło ukrywanie rzeczywistego celu rozmowy. Konsultanci dzwonili do abonentów, zapowiadając przyznanie dodatkowego pakietu lub bezpłatnego prezentu, co w rzeczywistości było tylko „przynętą” do zawarcia nowej umowy długoterminowej. Niektórzy konsumenci dopiero po dłuższym czasie zauważali dodatkowe opłaty i zmianę umowy. Pierwsze kilka miesięcy po rozmowie z konsultantem, telewizja była udostępniana bezpłatnie. Po upływie okresu bezpłatnego konsument nie miał możliwości rozwiązania umowy i musiał ponosić koszty wynikające z obydwu umów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Konsumenci
Jest opinia rzecznika generalnego TSUE ws. WIBOR-u. Wstrząśnie bankami?
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
Rząd zdecydował: nowa grupa zawodowa otrzyma przywilej noszenia togi
Sądy i trybunały
Rzecznik dyscyplinarny sędziów „na uchodźstwie”. Jak minister chce ominąć ustawę
Reklama
Reklama