Reklama
Rozwiń

Ogromna kara dla Canal+. Miał być prezent, była dodatkowa umowa

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 46 mln zł kary na Canal+ Polska za wprowadzanie klientów w błąd podczas akcji promocyjnej. Operator telewizyjny ma też zwrócić środki abonentom.

Publikacja: 08.01.2024 09:56

Siedziba Canal+

Siedziba Canal+

Foto: PAP/ Jacek Turczyk

mat

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeanalizował kilkaset nagrań rozmów sprzedażowych konsultantów Canal+. Wątpliwości  wzbudziło ukrywanie rzeczywistego celu rozmowy. Konsultanci dzwonili do abonentów, zapowiadając przyznanie dodatkowego pakietu lub bezpłatnego prezentu, co w rzeczywistości było tylko „przynętą” do zawarcia nowej umowy długoterminowej. Niektórzy konsumenci dopiero po dłuższym czasie zauważali dodatkowe opłaty i zmianę umowy. Pierwsze kilka miesięcy po rozmowie z konsultantem, telewizja była udostępniana bezpłatnie. Po upływie okresu bezpłatnego konsument nie miał możliwości rozwiązania umowy i musiał ponosić koszty wynikające z obydwu umów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Prawo w Polsce
Sąd Najwyższy zdecydował. Zwycięstwo Karola Nawrockiego w wyborach zatwierdzone
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono