Reklama
Rozwiń

Klient opisał koszmarną pomyłkę mBanku. Rzecznik żąda wyjaśnień

"Wchodzę na konto mBanku, a tam dług w wysokości 2 milionów" - napisał w w mediach społecznościowych p. Karol. Okazało się, że przez pomyłkę banku urząd skarbowy zajął mu konto za cudzy dług. Teraz wyjaśnień banku oczekuje Rzecznik Finansowy.

Publikacja: 08.09.2023 20:08

Klient opisał koszmarną pomyłkę mBanku. Rzecznik żąda wyjaśnień

Foto: Adobestock

dgk

Sprawę opisywały szeroko media.  W poniedziałek 4 września pan Karol Pacześny wszedł na swoje konto bankowe i zobaczył, że jest zadłużony na niemal 2 miliony złotych. Pieniądze zajął Urząd Skarbowy w Żarach.

Od razu skontaktował się z Urzędem Skarbowym. Tam dowiedział się, że tytuł egzekucyjny o sygnaturze, która widniała na koncie, został wystawiony na zupełnie inną osobę. Gdy jednak zwrócił się do banku, ten odmówił zwolnienia rachunku bankowego i odesłał klienta do Urzędu Skarbowego.  Urząd Skarbowy poinformował z kolei, że nie może wystawić oficjalnego zaświadczenia, że dług nie należy do niego, dopóki nie otrzyma oficjalnego pisma z prośbą o wystawienie takiego dokumentu.  

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Praca, Emerytury i renty
Bogdan Święczkowski interweniuje u prezesa ZUS. „Problem dotyczy tysięcy osób"
Zawody prawnicze
„Sądy przekazały sprawy radcom”. Dziekan ORA o skutkach protestu adwokatów
Konsumenci
Tysiąc frankowiczów wygrywa z mBankiem. Prawomocny wyrok w głośnej sprawie
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono