Reklama
Rozwiń

Konta okradane, banki nie kwapią się do zwrotu kasy

Codziennie średnio niemal 5 osób zgłaszało się do Rzecznika Finansowego o pomoc w rozwiązaniu sporu z bankiem dotyczącego tzw. nieautoryzowanych transakcji tj. takich, gdy posiadacz konta internetowego, karty płatniczej lub kredytowej traci pieniądze, najczęściej na skutek działania oszustów.

Aktualizacja: 03.03.2021 12:44 Publikacja: 03.03.2021 11:30

Konta okradane, banki nie kwapią się do zwrotu kasy

Foto: Adobe Stock

dgk

W 2020 r. do Rzecznika Finansowego  trafiło niemal 1200 wniosków o interwencję w sporze ws. nieautoryzowanej transakcji bankowej.

– Niepokoi skala wzrostu liczby tego typu wniosków obserwowana w 2020 r. Było ich niemal dwa razy więcej niż w 2019 r. Takiej dynamiki nie notowaliśmy w żadnym z poprzednich lat naszej działalności. Nie ulega wątpliwości, że to efekt epidemii i większej aktywności przestępców – mówi rzecznik finansowy Mariusz Golecki.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Praca, Emerytury i renty
Bogdan Święczkowski interweniuje u prezesa ZUS. „Problem dotyczy tysięcy osób"
Zawody prawnicze
„Sądy przekazały sprawy radcom”. Dziekan ORA o skutkach protestu adwokatów
Konsumenci
Tysiąc frankowiczów wygrywa z mBankiem. Prawomocny wyrok w głośnej sprawie
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono