Reklama
Rozwiń

Turyści rzadziej skarżą się na wypoczynek

W tym roku było mniej niezadowolonych podróżnych. Tak wynika z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Publikacja: 27.09.2021 17:31

Turyści rzadziej skarżą się na wypoczynek

Foto: Adobe Stock

Od początku czerwca do Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpłynęło 1727 zgłoszeń. 35 proc. z nich to sprawy powiązane z turystyką i podróżami (opóźnione i odwołane loty, problem z bagażem, zakup usług turystycznych, noclegi, wypożyczanie aut). Aż 23 proc. dotyczyło wyłącznie odwołanych i opóźnionych lotów.

W porównaniu z zeszłym rokiem liczba zgłoszeń jest niższa. Wówczas w tym samym okresie ECK odnotowało 2511 skarg. Jednak w poprzednim roku ponad 40 proc. z nich było powiązanych z koronawirusem. Wśród tegorocznych skarg zaledwie 123 zgłoszenia konsumentów dotyczą problemów wywołanych przez pandemię.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono