Z pomocą przychodzą przepisy [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=238605]ustawy z 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (DzU nr 171, poz. 1206)[/link]. Mówi ona, że zakazane jest stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych.
Kiedy praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorców wobec konsumentów jest nieuczciwa? Wtedy, gdy jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu.
[b]Za nieuczciwą praktykę rynkową uznaje się zwłaszcza praktykę wprowadzającą w błąd[/b] oraz agresywną praktykę rynkową, a także stosowanie sprzecznego z prawem kodeksu dobrych praktyk.
[srodtytul]Gdy działalność wpływa na decyzję[/srodtytul]
Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął. Wprowadzającym w błąd działaniem może być zwłaszcza: