Dostawcy usług telekomunikacyjnych, czyli telefonicznych, internetowych, telewizji kablowej byli w kłopocie. W myśl [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=84CC33C52437D6023CCE8F49C28AF51F?id=174502]prawa telekomunikacyjnego[/link] musieli informować na piśmie odbiorców o każdej zmianie warunków i cen. W związku z podwyżką VAT takich zawiadomień musieliby wysłać 35 mln. Wiązałoby to się ze znacznymi kosztami i obciążeniem poczty.
[srodtytul]Mniej powinności[/srodtytul]
Tak jednak nie będzie. Ustawodawca w ostatniej chwili znalazł rozwiązanie.
– W noweli do niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej, czyli w ustawie zmieniającej wysokość VAT, znalazł się przepis wprowadzający do [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=66C2263D39BE65BDFBD5D3500214A859?id=174502]prawa telekomunikacyjnego[/link] art. 61a, który przewiduje uproszczony sposób wykonywania obowiązków informacyjnych przez operatorów wobec abonentów. Mówi on, że gdy konieczność wprowadzenia zmiany warunków umowy, w tym określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych lub w cenniku usług telekomunikacyjnych, wynika wyłącznie ze zmiany stawki VAT stosowanej do usług telekomunikacyjnych, to dostawca wykonuje obowiązki informacyjne poprzez podanie informacji o zmianie do publicznej wiadomości – tłumaczy Wacław Knopkiewicz, radca prawny, wspólnik w kancelarii Grynhoff Woźny Wspólnicy.
Tak więc dostawca nie musi informować abonentów indywidualnie o zmianie w umowie bądź w cenniku wynikającej z nowej stawki VAT. Wystarczy, że wiadomość taką zamieści na swojej stronie internetowej czy w prasie.