Za projektem nowelizacji niektórych ustaw dotyczących praw podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową głosowało na piątkowym posiedzeniu 192 posłów.
To dobra informacja przed zbliżającym się dużymi krokami sezonem turystycznym. Nowe przepisy bowiem mają lepiej chronić pasażerów. Przewidują też kary pieniężne dla przewoźników za niewywiązanie się z umowy.
Dzięki nowelizacji pasażerowie szybciej będą mogli odstąpić od umowy i zażądać od przewoźnika zwrotu pieniędzy za bilet.
Z kolei jeżeli reklamacja rejsu morskiego nie zostanie uwzględniona przez przewoźnika, to skargę na niego rozpatrzy dyrektor urzędu morskiego, którego wskaże minister gospodarki. Ustawa określa także, że reklamacje pasażerów powinien rozpatrywać w pierwszej kolejności przewoźnik bądź operator rejsu.
Reklamacje powinien najpierw rozpatrywać przewoźnik lub operator rejsu