Bilet na imprezę oznacza zawarcie umowy. Na jej podstawie przedsiębiorca zobowiązuje się zorganizować imprezę, a konsument zapłacić za bilet.
Nagła zmiana planów może wiązać się ze stratą wpłaconych pieniędzy. W każdym jednak przypadku kwota naliczana konsumentowi powinna być adekwatna do poniesionych przez organizatora wydatków. Warto pamiętać, że jeśli do zmiany istotnych warunków umowy – miejsca, ceny, programu itp. - doszło z winy organizatora, to powinniśmy mieć możliwość rezygnacji bez ponoszenia kosztów.
Muzyka z płyt zamiast zespołu
Jeżeli organizator nie zapewnił np. obiecanego zespołu, a goście bawili się przy muzyce z płyt, możemy złożyć reklamację, domagając się obniżenia ceny za bilet.
Sylwester na stoku
Za niewykorzystany karnet z powodu m.in. pogorszenia warunków atmosferycznych, awarii wyciągu, należy się zwrot pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanych zjazdów.
Zguby
Przedsiębiorca odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni, nie tylko wtedy, gdy jest płatna. Umieszczenie informacji „za zaginięcie lub zniszczenie garderoby szatnia nie ponosi odpowiedzialności" – to przykład niezgodnej z prawem praktyki.