Aby przenieść numer telefonu komórkowego, wystarczy przygotować pisemny wniosek do nowego operatora (czyli jeśli zmieniamy operatora A na B, wniosek składamy do B).
Formularze wniosków dostępne są w punktach obsługi klienta poszczególnych operatorów. Można je także znaleźć na ich stronach internetowych. Samo wypełnienie wniosków nie powinno przysparzać trudności.
Do wniosku można dołączyć pełnomocnictwo dla nowego operatora do przeprowadzenia czynności związanych z przeniesieniem numeru, w tym do wypowiedzenia umowy z dotychczasowym w imieniu abonenta (warto to zrobić, bo to zdecydowanie przyspieszy całą procedurę).
Przepisy mówią, że nowy dostawca usług rozpatruje wniosek abonenta w terminie sześciu dni roboczych (gdy przyszły abonent składa wniosek osobiście, w salonie obsługi klienta dostawcy usług), albo w ciągu trzech dni roboczych, gdy przyszły abonent składa wniosek w inny sposób.
Gdy tylko potwierdzona zostanie możliwość przeniesienia numeru, nowy dostawca usług podpisuje z abonentem umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Taka umowa powinna określać termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego operatora (powinien on być zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym operatorem).