Przepisy prawa telekomunikacyjnego zobowiązują dostawców usług telefonicznych lub internetowych do doręczenia klientowi każdej proponowanej zmiany warunków umowy, w tym określonych w regulaminie świadczenia usług.
Powinni zrobić to z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent ma otrzymać informację o prawie wypowiedzenia umowy, jeżeli wprowadzanych zmian nie akceptuje.
Jeśli klient zechce od umowy odstąpić, powinien o tym powiadomić dostawcę (nie musi przy tym wskazywać, jakie zmiany mu się nie podobają). W takiej sytuacji dostawcy usługi nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze. Wynika tak z przepisów, ale i z orzecznictwa.
Przykładem jest wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (sygn. XVII Amt 49/07). Zgodnie z nim operator sieci komórkowej, dostawca telewizji kablowej lub internetu nie może żądać od klienta kary za odstąpienie od umowy po zmianie regulaminu świadczenia usług.
Operator nie może żądać w takiej sytuacji zapłaty jakichkolwiek kwot również wtedy, gdy klient dostał ulgę (np. kupił telefon w promocyjnej cenie).