Reklama
Rozwiń

Jacek Cieślak: Rynkowy efekt Nobla

Sukces literacki noblistki pociągnął za sobą sukces czytelniczy. Pisarka przypomina w tym innych polskich gigantów, którzy samodzielnie napędzają rozwój swej branży – w muzyce pop czyni tak Dawid Podsiadło, w kinie zaś – Wojciech Smarzowski.

Aktualizacja: 17.12.2019 21:57 Publikacja: 17.12.2019 19:07

Jacek Cieślak: Rynkowy efekt Nobla

Foto: AFP

Olga Tokarczuk, doceniona literacką nagrodą Akademii Szwedzkiej, ożywiła malejący polski rynek książki, który w tym roku zanotuje wzrost. Już po ogłoszeniu Nobla wszystkie pozycje autorki „Ksiąg Jakubowych" zostały zamówione przez księgarnie w milionie egzemplarzy, dublując w ekspresowym tempie ich wcześniejszą sprzedaż.

Przypomina to efekt uzyskany przez innych polskich gigantów, którzy samodzielnie napędzają rozwój swojej branży – w muzyce pop czyni tak Dawid Podsiadło, w kinie zaś – Wojciech Smarzowski. Z Tokarczuk rzecz jest jednak bardziej złożona. Jej refleksje nad światem i Polską z perspektywy osoby wrażliwej na przemoc oraz kwestie równouprawnienia płci, ras, narodów, wyznań, z poszanowaniem praw zwierząt – wymagają bowiem więcej czasu i uwagi.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Komentarze
Bogusław Chrabota: Czwarty Polak w kosmosie. Czy to dobrze wydane setki milionów?
Komentarze
Jędrzej Bielecki: Spokój w Iranie to jeszcze nie pokój
Komentarze
Jacek Czaputowicz: W sprawie Iranu Polska pokazała, na co ją stać
Komentarze
Jerzy Haszczyński: Trump kontra Iran. Król NATO zrobi wszystko dla Izraela
Komentarze
Iran a sprawa wyborów w Polsce. Nie podpalajmy kraju, gdy świat płonie