Jacek Cieślak: Rynkowy efekt Nobla

Sukces literacki noblistki pociągnął za sobą sukces czytelniczy. Pisarka przypomina w tym innych polskich gigantów, którzy samodzielnie napędzają rozwój swej branży – w muzyce pop czyni tak Dawid Podsiadło, w kinie zaś – Wojciech Smarzowski.

Aktualizacja: 17.12.2019 21:57 Publikacja: 17.12.2019 19:07

Jacek Cieślak: Rynkowy efekt Nobla

Foto: AFP

Olga Tokarczuk, doceniona literacką nagrodą Akademii Szwedzkiej, ożywiła malejący polski rynek książki, który w tym roku zanotuje wzrost. Już po ogłoszeniu Nobla wszystkie pozycje autorki „Ksiąg Jakubowych" zostały zamówione przez księgarnie w milionie egzemplarzy, dublując w ekspresowym tempie ich wcześniejszą sprzedaż.

Przypomina to efekt uzyskany przez innych polskich gigantów, którzy samodzielnie napędzają rozwój swojej branży – w muzyce pop czyni tak Dawid Podsiadło, w kinie zaś – Wojciech Smarzowski. Z Tokarczuk rzecz jest jednak bardziej złożona. Jej refleksje nad światem i Polską z perspektywy osoby wrażliwej na przemoc oraz kwestie równouprawnienia płci, ras, narodów, wyznań, z poszanowaniem praw zwierząt – wymagają bowiem więcej czasu i uwagi.

error code: 520
Komentarze
Artur Bartkiewicz: Donald Tusk w orędziu mówi językiem PiS. Ale oferuje coś jeszcze
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Nie wykręcajcie nam rąk patriotyzmem, czyli wojna pod flagą biało-czerwoną
Komentarze
Jacek Nizinkiewicz: Grzegorz Braun testuje siłę państwa. Czy może więcej i pozostanie bezkarny?
Komentarze
Kazimierz Groblewski: Ktoś powinien mocniej zareagować na antysemityzm Grzegorza Brauna
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Ważne wnioski po debacie prezydenckiej. Trzaskowski wygrywa, zadyszka Nawrockiego i kompromitacja ekstremum
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne