Reklama
Rozwiń

Szułdrzyński: Niedziela na sprzedaż

Z przeprowadzonego przez IBRiS dla „Rzeczpospolitej" sondażu wynika, że ponad 43 proc. Polaków opowiada się za tym, by sklepy były otwarte w każdą niedzielę. Z kolei zwolenników zamykania sklepów w niedzielę jest 30 proc.

Aktualizacja: 18.10.2017 22:44 Publikacja: 18.10.2017 20:50

Szułdrzyński: Niedziela na sprzedaż

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Jednak można też na to badanie popatrzeć z innej strony. Otóż okazuje się, że Polaków, którzy uważają, że trzeba wprowadzić ograniczenia w niedzielnym handlu, jest więcej niż zwolenników zachowania status quo. Jeśli bowiem do zwolenników ograniczenia handlu w każdą niedzielę dodamy zwolenników zamknięcia sklepów w jedną (9 proc.), dwie (9 proc.) lub trzy (3 proc.) niedziele w miesiącu, okazuje się, że za zmianą obecnej sytuacji – czyli braku jakichkolwiek ograniczeń – opowiada się jednak ponad połowa ankietowanych. Większość Polaków widzi więc, że niedziela nie jest najlepszym dniem na robienie zakupów, ale nie ma jednocześnie sprecyzowanych poglądów co do tego, jak konkretnie tę sprawę uregulować.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Komentarze
Jędrzej Bielecki: Pyrrusowe zwycięstwo Trumpa
Komentarze
Maciej Miłosz: Wiceminister obrony próbuje sił w stand-upie
Komentarze
Marek Kozubal: Sławomir Cenckiewicz, harcownik na czele BBN
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Po decyzji SN w sprawie wyborów prezydenckich. Polska musi iść do przodu
Komentarze
Bogusław Chrabota: Donald Tusk brnie w granicę. To bardzo ryzykowne