Reklama
Rozwiń
Reklama

W I półroczu upadło 1,5 tys. sklepów, głównie spożywczych

Mimo większych niż zazwyczaj zakupów w marcu i kwietniu, kiedy Polacy robili domowe zapasy, segment spożywczy najmocniej odczuwa likwidację placówek. Co trzeci zamknięty w pierwszym półroczu sklep zajmował się głównie sprzedażą żywności – wynika z analizy wywiadowni Bisnode Polska na podstawie danych GUS.

Aktualizacja: 24.08.2020 11:03 Publikacja: 23.08.2020 21:00

W I półroczu upadło 1,5 tys. sklepów, głównie spożywczych

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

- W ujęciu ilościowym najwięcej ubyło małych sklepów niewyspecjalizowanych – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska. Na tle większości sektorów ze spadkiem liczby placówek widać za to dwa, w których jest ich wzrost. – W półroczu przybyło sklepów sprzedających owoce i warzywa oraz piekarniczo-ciastkarskich – mówi Starzyk. To efekt zmian w zachowianiach konsumenckich – zwłaszcza podczas lockdownu wielu klientów wolało robić zakupy jak najbliżej domu, co pomogło sklepom specjalistycznym. Co prawda nie wszystkim, bo mięsnych ubyło, ale to wynik innego trendu.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
IKEA z ogromnym spadkiem zysku. Szwedzki gigant skończy z niskimi cenami?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Handel
Pfizer kupuje producenta leków na otyłość Metsera. Potężna transakcja
Handel
Potężna fala zwolnień w Black Red White. Pracę straci około 800 osób
Handel
Chiny pracują nad nowym systemem licencji na eksport metali ziem rzadkich
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Handel
CCC stawia na sklepy stacjonarne. Pokazuje plany na 2026 rok
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama