Reklama

Marki się nie liczą, cena decyduje o wszystkim

Dzięki cenom niższym o 20-30 proc. marki własne sieci handlowych szturmem podbijają rynek. 35 proc. konsumentów ocenia ich jakość tak samo, jak produktów pod znanymi markami.

Publikacja: 26.10.2023 14:14

Marki własne sieci handlowych szturmem podbijają rynek

Marki własne sieci handlowych szturmem podbijają rynek

Foto: Adobe Stock

Marki  własne w ujęciu wartościowym odpowiadają już za 22 proc. naszych wydatków na podstawowe produkty chemiczne i spożywcze, zaś ilościowo ich znaczenie w koszykach zakupowych jest jeszcze większe. To efekt niższych cen i ich rosnącej popularności, w efekcie – w niektórych kategoriach – są już rynkowymi liderami, co potwierdzają dane GfK – An NIQ Company tylko dla „Rzeczpospolitej”.

Kategorie, w których marki własne są potęgą

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama