Reklama
Rozwiń
Reklama

Marki się nie liczą, cena decyduje o wszystkim

Dzięki cenom niższym o 20-30 proc. marki własne sieci handlowych szturmem podbijają rynek. 35 proc. konsumentów ocenia ich jakość tak samo, jak produktów pod znanymi markami.

Publikacja: 26.10.2023 14:14

Marki własne sieci handlowych szturmem podbijają rynek

Marki własne sieci handlowych szturmem podbijają rynek

Foto: Adobe Stock

Marki  własne w ujęciu wartościowym odpowiadają już za 22 proc. naszych wydatków na podstawowe produkty chemiczne i spożywcze, zaś ilościowo ich znaczenie w koszykach zakupowych jest jeszcze większe. To efekt niższych cen i ich rosnącej popularności, w efekcie – w niektórych kategoriach – są już rynkowymi liderami, co potwierdzają dane GfK – An NIQ Company tylko dla „Rzeczpospolitej”.

Kategorie, w których marki własne są potęgą

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
USA nie kupią chińskiego oleju? Nowe groźby Donalda Trumpa
Handel
Niepewny los ceł Donalda Trumpa. Eksperci dają mu 80 proc. szans na porażkę w sądzie
Handel
Generacja Z przyprawia sklepy o ból głowy
Handel
Chiny skokowo zwiększyły dostawy części do dronów
Handel
Ostra wymiana ciosów między USA a Chinami. Wchodzą w życie nowe cła i opłaty portowe
Reklama
Reklama