Znane marki mają teraz w sklepach pod górkę

Marki własne sieci handlowych rosną 1,5 raza szybciej niż cały rynek – dzięki cenom niższym niż ich potężni rywale. W efekcie wydamy na nie w tym roku ponad 40 mld zł, o 3 mld zł więcej niż w 2022 r.

Aktualizacja: 18.10.2023 06:34 Publikacja: 18.10.2023 03:00

Znane marki mają teraz w sklepach pod górkę

Foto: Adobe Stock

Choć kurczący się rynek produktów chemicznych i spożywczych przysparza o ból głowy tak producentów, jak i sprzedawców, to rynek marek własnych kwitnie – wynika z danych Consumer Panel Services GfK, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

– W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku kategoria ta urosła wartościowo 1,5 raza szybciej niż rynek, zdobywając w tym okresie dodatkowe 1,5 pkt proc. udziałów w całym FMCG – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w Consumer Panel Services GfK. – Jeśli przyjmiemy, że wzrost ten się utrzyma do końca grudnia, to będzie on oznaczał ponad 3 mld zł rocznie więcej wydanych na marki własne w rynku wartym ponad 200 mld zł.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne