Znane marki mają teraz w sklepach pod górkę

Marki własne sieci handlowych rosną 1,5 raza szybciej niż cały rynek – dzięki cenom niższym niż ich potężni rywale. W efekcie wydamy na nie w tym roku ponad 40 mld zł, o 3 mld zł więcej niż w 2022 r.

Aktualizacja: 18.10.2023 06:34 Publikacja: 18.10.2023 03:00

Znane marki mają teraz w sklepach pod górkę

Foto: Adobe Stock

Choć kurczący się rynek produktów chemicznych i spożywczych przysparza o ból głowy tak producentów, jak i sprzedawców, to rynek marek własnych kwitnie – wynika z danych Consumer Panel Services GfK, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

– W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku kategoria ta urosła wartościowo 1,5 raza szybciej niż rynek, zdobywając w tym okresie dodatkowe 1,5 pkt proc. udziałów w całym FMCG – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w Consumer Panel Services GfK. – Jeśli przyjmiemy, że wzrost ten się utrzyma do końca grudnia, to będzie on oznaczał ponad 3 mld zł rocznie więcej wydanych na marki własne w rynku wartym ponad 200 mld zł.

Pozostało 90% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Handel
Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?