Lidl odpowiada na słowa Morawieckiego z debaty TVP o niemieckim tygodniu

W czasie debaty w TVP Mateusz Morawiecki zaatakował Donalda Tuska, szefa Platformy Obywatelskiej, porównując tę partię do oferty sklepów Lidl. "Rzeczpospolita" poprosiła sieć Lidl o komentarz w tej sprawie.

Publikacja: 10.10.2023 16:16

Lidl odpowiada na słowa Morawieckiego z debaty TVP o niemieckim tygodniu

Foto: PAP/Radek Pietruszka

Podczas wczorajszej debaty wyborczej w TVP widzowie szybko wychwycili moment, w którym premier Mateusz Morawiecki porównał Platformę Obywatelską do Lidla.

- Gdyby Platforma doszła do władzy, byłoby jak w Lidlu: tydzień niemiecki i linie lotnicze do Niemiec – mówił reprezentujący w debacie Prawo i Sprawiedliwość Morawiecki.

Czytaj więcej

Debata w TVP: Kto wygrał, kto przegrał, kto zyskał najwięcej?

W mediach społecznościowych szybko pojawiły się sugestie, że Lidl powinien skomentować wypowiedź premiera. Na profilach Lidla w mediach społecznościowych nie pojawiły się jednak żadne odniesienia do tego, co mówił przedstawiciel PiS w trakcie debaty. W przeciwieństwie do komentujących debatę w mediach społecznościowych Polaków, Lidl zachował spokój.

"Rzeczpospolita" poprosiła jednak Lidla o komentarz, a szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz przesłała nam w odpowiedzi poniższe oświadczenie, którego najważniejszym stwierdzeniem wydaje się być zdanie: "Jako firma neutralna światopoglądowo nie komentujemy wydarzeń politycznych".

Oświadczenie Lidl Polska w odpowiedzi na prośbę "Rzeczpospolitej" o komentarz do wypowiedzi Mateusza Morawieckiego:

W Lidl Polska codziennie wypełniamy naszą misję: zapewnianie społeczeństwu produktów spożywczych i najpotrzebniejszych artykułów wysokiej jakości, w niskich, lidlowych cenach, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Dbamy o ich jakość i wpływ naszych produktów na zdrowie, zapobiegamy marnowaniu żywności, przeciwdziałamy zmianom klimatu, ograniczamy ilości plastikowych odpadów, a także zapewniamy dobre i bezpieczne warunki pracy oraz wspieranie organizacji działających na rzecz lokalnych społeczności. Bardzo istotny jest także nasz silny i pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę, jak również reagowanie w trakcie sytuacji kryzysowych (takich jak wojna w Ukrainie czy wcześniej pandemia COVID-19).

W wyniku działalności sieci Lidl Polska nie tylko generowana jest wartość dodana oraz tworzone są miejsca pracy, ale również następuje rozwój gospodarki krajowej i gospodarek lokalnych, co jest związane z odprowadzaniem przez Lidl należnych podatków i innych danin publicznych. Są one podstawowym sposobem finansowania działalności państwa, umożliwiając dokonywanie wydatków budżetowych w takich obszarach jak np. rozwój regionów, budowa dróg, inwestycje w ochronę środowiska, działalność szkół czy szpitali. Podatki zasilają nie tylko budżet państwa, ale również budżety samorządów, na terenie których firma prowadzi działalność. W 2022 roku łączna kwota odprowadzona do budżetu państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego wyniosła niemal 2 mld zł.

Wspieramy polskich producentów, dlatego oferujemy naszym klientom krajowe produkty oraz dbamy o długoletnie relacje z dostawcami z Polski. Na co dzień współpracujemy z ponad 820 dostawcami z Polski, a w ofercie Lidl Polska klienci mają dostęp do ponad 440 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”.

Jednym z celów naszej firmy jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidl. W 2022 roku prawie 300 polskich producentów wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 5,4 mld zł.

Istotny wkład w budowanie marek własnych Lidl Polska mają polscy dostawcy, którzy w dużej mierze pomagają nam je tworzyć – przykładem takiej marki jest Pilos. Współpracujemy zarówno z dużym mleczarniami takimi jak SM Mlekovita, SM Mlekpol, OSM Piątnica, jak również z mniejszymi partnerami: OSM Koło, OSM Siedlce, MSM Mońki. Dbamy również o to, aby nasi klienci mieli stały dostęp do świeżych warzyw i owoców, oferowanych w ramach Ryneczku Lidla. Asortyment Ryneczku zmienia się zależnie od pór roku, składa się z wielu sezonowych produktów. Lidl Polska przykłada wagę do tego, aby pochodziły one od lokalnych dostawców. Zawsze, gdy istnieje możliwość współpracy z rodzimym przedsiębiorcą, stawia na polskie warzywa i owoce. Znaczna część z nich ma oznaczenie „Produkt polski”. Przedsiębiorcy wiedzą, że współpraca z naszą firmą jest stała i bezpieczna, a ponadto tworzy możliwości rozwoju.

Jednym z kierunków rozwoju produktów Lidl Polska jest również marka Regionalne Szlaki – należą do niej lokalne produkty, pochodzące z różnych regionów Polski, np. wędzone przysmaki z Podhala, mięsa z Lubelszczyzny czy ryby z Pomorza i Wielkopolski. W ten sposób wspieramy lokalnych przedsiębiorców i odpowiadamy na gusta klientów, którzy poszukują sprawdzonych, tradycyjnych, doskonale znanych z dzieciństwa smaków.

Jako firma neutralna światopoglądowo nie komentujemy wydarzeń politycznych.

Oświadczenie zamieściliśmy w całości bez zmian.

Podczas wczorajszej debaty wyborczej w TVP widzowie szybko wychwycili moment, w którym premier Mateusz Morawiecki porównał Platformę Obywatelską do Lidla.

- Gdyby Platforma doszła do władzy, byłoby jak w Lidlu: tydzień niemiecki i linie lotnicze do Niemiec – mówił reprezentujący w debacie Prawo i Sprawiedliwość Morawiecki.

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Prezenty świąteczne będą, ale często na raty
Handel
Były szef Abercrombie&Fitch pozywa firmę. Nie chciała płacić za jego prawników
Handel
Przy zakupie zabawek zaczęliśmy trzymać się za portfel
Handel
Ursula von der Leyen grozi Chinom sankcjami za wspieranie Rosji
Handel
Rząd odgrzał stary pomysł. Ale sieci handlowe nie chcą na siłę promować rolników
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?