Lato w sklepach upłynęło na promocjach i walce o ceny

Sprzedaż rośnie głównie dzięki wynikom sklepów internetowych. Najmocniej wpływ ograniczeń w wydatkach konsumenckich czują sprzedawcy odzieży czy biżuterii.

Publikacja: 12.10.2023 03:00

Konsumenci nadal zmieniają swoje zwyczaje podczas zakupów

Konsumenci nadal zmieniają swoje zwyczaje podczas zakupów

Foto: AdobeStock

Z najnowszych wyników badania Mastercard SpendingPulse, o którym „Rzeczpospolita” pisze pierwsza, wynika, że w lipcu i sierpniu sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła o 9 proc. w ujęciu wartościowym. To głównie efekt lepszych wyników sklepów internetowych: w ich przypadku obroty w ujęciu rocznym wzrosły o 15,5 proc.

W poszczególnych sektorach sytuacja była mocno zróżnicowana. Mimo wysokiego tempa wzrostu cen w przypadku salonów jubilerskich sprzedaż wzrosła tylko o 1,2 proc., zaś w odzieżowych to 2,3 proc. Mocny, bo 17,8-proc. wzrost zanotował sektor gastronomiczny, ale to także efekt wyższych cen. Kluczowy w handlu sektor zakupów spożywczych w ujęciu wartościowym zanotował wzrost o 14 proc.

Pozostało 87% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Lidl z Biedronką zmuszają inne sieci do organizowania promocji
Handel
Polacy rzucili się na letnie wyprzedaże w internecie. Firmy narzekają na duże zwroty
Handel
Sprzedaż detaliczna wzrosła zaskakująco słabo. Co się dzieje?
Handel
Kreml uderza w import z „nieprzyjaznych krajów”. Najwyższe cła dostały towary z Polski
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Handel
Na bazarach ubywa sprzedawców. Powód jest prosty