Reklama
Rozwiń
Reklama

Sklepy muszą się szykować na zmianę pokoleniową

Różnice w zwyczajach zakupowych seniorów i młodszych generacji już są bardzo duże. A to dopiero początek tego trendu.

Publikacja: 31.07.2023 03:00

Sklepy muszą się szykować na zmianę pokoleniową

Foto: Adobe Stock

Analiza grupy Blix wskazuje, że osoby młodsze kupują średnio 15–20 proc. mniej produktów niż starsze, ale wydają za to na swój koszyk zakupowy 15–20 proc. więcej. Wynika to między innymi z faktu, że częściej kupują dania gotowe i produkty przetworzone, tymczasem starsi wybierają więcej produktów do samodzielnego przygotowania posiłków.

– Starsi konsumenci dużo częściej od młodszych osób kupują towary w promocjach lub w cenach regularnych, ale tych z niższej półki cenowej – uzupełnia Krzysztof Łuczak, główny ekonomista Grupy Blix. – Czasem nawet 80 proc. ich koszyka składa się z towarów w promocjach. A u młodych osób jest to średnio ok. 10–20 proc. – dodaje.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama