Reklama
Rozwiń

Sklepy muszą się szykować na zmianę pokoleniową

Różnice w zwyczajach zakupowych seniorów i młodszych generacji już są bardzo duże. A to dopiero początek tego trendu.

Publikacja: 31.07.2023 03:00

Sklepy muszą się szykować na zmianę pokoleniową

Foto: Adobe Stock

Analiza grupy Blix wskazuje, że osoby młodsze kupują średnio 15–20 proc. mniej produktów niż starsze, ale wydają za to na swój koszyk zakupowy 15–20 proc. więcej. Wynika to między innymi z faktu, że częściej kupują dania gotowe i produkty przetworzone, tymczasem starsi wybierają więcej produktów do samodzielnego przygotowania posiłków.

– Starsi konsumenci dużo częściej od młodszych osób kupują towary w promocjach lub w cenach regularnych, ale tych z niższej półki cenowej – uzupełnia Krzysztof Łuczak, główny ekonomista Grupy Blix. – Czasem nawet 80 proc. ich koszyka składa się z towarów w promocjach. A u młodych osób jest to średnio ok. 10–20 proc. – dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Donald Trump ogłasza sukces i umowę handlową z Wietnamem. Brak potwierdzenia
Handel
Spłonęło centrum logistyczne LPP w Rumunii. Przenosiny do Polski
Handel
Co z umowami handlowymi z USA? Biały Dom może przedłużyć termin zakończenia negocjacji
Handel
Sankcje przedłużone. Kraje „przyjazne" Rosji domykają drzwi
Handel
Howard Lutnick ogłasza sukces. Umowa handlowa USA z Chinami sfinalizowana