Reklama

Sklepy muszą się szykować na zmianę pokoleniową

Różnice w zwyczajach zakupowych seniorów i młodszych generacji już są bardzo duże. A to dopiero początek tego trendu.

Publikacja: 31.07.2023 03:00

Sklepy muszą się szykować na zmianę pokoleniową

Foto: Adobe Stock

Analiza grupy Blix wskazuje, że osoby młodsze kupują średnio 15–20 proc. mniej produktów niż starsze, ale wydają za to na swój koszyk zakupowy 15–20 proc. więcej. Wynika to między innymi z faktu, że częściej kupują dania gotowe i produkty przetworzone, tymczasem starsi wybierają więcej produktów do samodzielnego przygotowania posiłków.

– Starsi konsumenci dużo częściej od młodszych osób kupują towary w promocjach lub w cenach regularnych, ale tych z niższej półki cenowej – uzupełnia Krzysztof Łuczak, główny ekonomista Grupy Blix. – Czasem nawet 80 proc. ich koszyka składa się z towarów w promocjach. A u młodych osób jest to średnio ok. 10–20 proc. – dodaje.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
IKEA z ogromnym spadkiem zysku. Szwedzki gigant skończy z niskimi cenami?
Handel
Pfizer kupuje producenta leków na otyłość Metsera. Potężna transakcja
Handel
Potężna fala zwolnień w Black Red White. Pracę straci około 800 osób
Handel
Chiny pracują nad nowym systemem licencji na eksport metali ziem rzadkich
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Handel
CCC stawia na sklepy stacjonarne. Pokazuje plany na 2026 rok
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama