Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 15.09.2025 13:18 Publikacja: 24.05.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Już co czwarta firma handlowa zastanawia się, jak dostosować doświadczenie zakupowe do oczekiwań klientów zarówno w sklepach fizycznych, jak i cyfrowych – wynika z dorocznego Adyen Retail Report, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Firmy niemal na równi deklarują inwestowanie w rozwiązania pozwalające zwiększyć sprzedaż czy ograniczyć koszty, jak i w nowe technologie oraz innowacje, także produktowe.
Choć 30 proc. polskich klientów uważa, że możliwość rozmowy z pracownikiem sklepu jest istotna, to większość oczekiwania kieruje w stronę technologii i to wyraźniej niż inni Europejczycy. 46 proc. przyznaje, że ich chęć do robienia zakupów zwiększyłaby np. aplikacja mobilna, która dobrze wygląda i jest łatwa w użyciu. Aż 68 proc. Polaków chętnie korzysta z opcji samodzielnego kończenia zakupów (kasa samoobsługowa lub płacenie smartfonem po skanowaniu produktów), co oznacza wzrost o 8 pkt proc., licząc rok do roku. Globalna średnia to 41 proc. Z raportu wynika, że technologie, które wzmocniłyby chęć do zakupów, to skanowanie i płatność smartfonem, co wymieniło 33 proc. badanych, a 32 proc. wskazało nowe metody płatności, kioski do sprawdzania dostępności produktu w sklepie, cyfrowe lustra.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Sankcje odcięły Rosję od światowej bankowości. Nawet przyjazne reżimowi kraje, jak Chiny, boją się realizacji pł...
Ministerstwo Handlu Chin wszczęło postępowanie antydyskryminacyjne wobec amerykańskiej polityki handlowej dotycz...
Szwajcarski producent zegarków Swatch rozpoczął sprzedaż specjalnej edycji zegarka z odwróconymi cyframi 3 i 9 n...
Wygląda na to, że ustawa akcyzowa jak dziurawa jak sito. Przynajmniej w części dotyczącej opodatkowania e-papier...
Notowania największego w Polsce odzieżowego detalisty osiągnęły w piątek roczne maksimum i są niedaleko od histo...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas