Reklama
Rozwiń
Reklama

Coraz więcej firm myśli w co zainwestować, żeby przyciągnąć klientów

Oczekiwania konsumentów wymuszają na handlowcach poszukiwanie nowych rozwiązań.

Publikacja: 24.05.2023 03:00

Coraz więcej firm myśli w co zainwestować, żeby przyciągnąć klientów

Foto: Adobe Stock

Już co czwarta firma handlowa zastanawia się, jak dostosować doświadczenie zakupowe do oczekiwań klientów zarówno w sklepach fizycznych, jak i cyfrowych – wynika z dorocznego Adyen Retail Report, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Firmy niemal na równi deklarują inwestowanie w rozwiązania pozwalające zwiększyć sprzedaż czy ograniczyć koszty, jak i w nowe technologie oraz innowacje, także produktowe.

Choć 30 proc. polskich klientów uważa, że możliwość rozmowy z pracownikiem sklepu jest istotna, to większość oczekiwania kieruje w stronę technologii i to wyraźniej niż inni Europejczycy. 46 proc. przyznaje, że ich chęć do robienia zakupów zwiększyłaby np. aplikacja mobilna, która dobrze wygląda i jest łatwa w użyciu. Aż 68 proc. Polaków chętnie korzysta z opcji samodzielnego kończenia zakupów (kasa samoobsługowa lub płacenie smartfonem po skanowaniu produktów), co oznacza wzrost o 8 pkt proc., licząc rok do roku. Globalna średnia to 41 proc. Z raportu wynika, że technologie, które wzmocniłyby chęć do zakupów, to skanowanie i płatność smartfonem, co wymieniło 33 proc. badanych, a 32 proc. wskazało nowe metody płatności, kioski do sprawdzania dostępności produktu w sklepie, cyfrowe lustra.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama